حمایت استاندار کردستان از ساخت خانه های امید / مشاور استاندار کردستان در امور بازنشستگان حکم گرفت

استاندار کردستان گفت: به منظور رفاه حال بازنشستگان کردستانی خانه های امید بازنشستگی در شهرستان های تابعه استان تاسیس می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از سایت استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در دیدار با روسای کانون های بازنشستگی دستگاههای اجرایی استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: این خانه ها توسط صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت استانداری برای سپری کردن اوقات فراغت بازنشستگان همراه با ارائه خدمات رفاهی، ورزشی، فرهنگی و دیگر نیازهای آنها تاسیس می شود.

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی استان باید شرایط را برای ارائه خدمات مناسب بازنشستگان خود فراهم کرده و از جایگاه و منزلت آنها به نحو شایسته تجلیل کنند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بر لزوم ارائه مطلوب خدمات و کمک هزینه درمانی از طریق بیمه های تکمیلی به بازنشستگان و خانواده های آنها تاکید کرد.

وی بازنشستگان را منابع انسانی ارزشمند همراه با تجارب ارزنده برشمرد و خواستار استفاده از تجربه های آنها به عنوان مشاورین در دستگاههای اجرایی استان شد.

مرادنیا تشکیل صندوق های امداد و حمایت مالی بازنشستگی در کانونهای بازنشستگی دستگاههای اجرایی استان کردستان را اقدامی در جهت رفع برخی مشکلات و نارسایی های جامعه بازنشستگی استان دانست و از حمایت مالی استانداری به این صندوق ها خبر داد.

در ادامه این جلسه استاندار کردستان دستورات لازم را برای تشکیل تعاونی مسکن بازنشستگان استان با هدف خانه دار شدن برخی از بازنشستگان فاقد منزل مسکونی صادر کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا صندوق بازنشستگی کشوری با سرمایه گذاری در استان کردستان بستر لازم برای حمایت ازمعیشت بازنشستگان و اشتغال فرزندان آنها را فراهم کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در این نشست ضمن تشکر از استاندار برای حمایت از برنامه های صندوق بازنشستگی استان، افزود: مدیریت صندوق بازنشستگی کردستان با ۷ نفر پرسنل از ابتدای سال تاکنون ۹۹۱ نفر را بازنشسته کرده و جزو استانهایی است که حکم اکثر بازنشستگان دستگاههای اجرایی سال جاری را که تا آخر آذرماه بازنشسته شده اند صادر کرده و بنابراین، بدون کمترین تاخیر می توانند حقوقشان را دریافت کنند.

احمدی به تشکیل شرکت تعاونی چند منظوره بازنشستگان اشاره و بیان کرد: پیرو دستور استاندار کردستان، شرکت تعاونی چند منظوره بازنشستگان استان کردستان در حال تشکیل بوده و مقدمات آن انجام شده است و کار نهایی از طریق کانونهای بازنشستگی به اطلاع بازنشستگان عزیز خواهد رسید.

وی از اعلام آمادگی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای اختصاص بودجه لازم به منظور احداث خانه های امید در شهرستان سنندج و سقز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد کلنگ زنی زمین های مربوط به خانه های امید در سنندج و سقز با حضور دکتر تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه خواهیم بود.

در پایان این جلسه استاندار کردستان حکم «همایون جنتی» را به عنوان مشاور استاندار در امور بازنشستگان اهداء کرد. همایون جنتی به پیشنهاد مدیریت صندوق بازنشستگی استان کردستان در مراسم ۲۵ ذی الحجه سال جاری توسط استاندار به عنوان مشاور استاندار در امور بازنشستگان استان کردستان انتخاب شده بود.