راه اندازی نمایشگاه آثار هنری بازنشستگان در آینده نزدیک

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به زودی نمایشگاه بازنشستگان هنرمند در تهران و خانه های امید استان های مختلف راه اندازی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست صمیمی با جمعی از بازنشستگان هنرمند در فرهنگسرای نیاوران تهران تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری حمایت از هنرمندان، مولفان، محققان و همه نخبگان بازنشسته که زیر پوشش قرار دارند را نه یک کار جانبی که یک وظیفه و سیاست اصلی می داند و بر آن تاکید می کند.

تقی زاده اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد راه اندازی نمایشگاه بازنشستگان هنرمند در تهران و در خانه های امید سایر استان ها خواهیم بود تا بتوانیم از ظرفیت های موجود و خفته بازنشستگان به هر شکل ممکن هم دفاع و هم حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی بزرگان و بازنشستگان در جمع خانواده ها گفت: برنامه هایی در دست داریم تا فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بازنشستگان را در قالب فعالیت های خانوادگی ساماندهی کنیم تا هم با علاقه و هیجان بیشتری از آن استقبال شود و هم حضور بازنشستگان در کنار خانواده و نوه ها به برنامه ها و رویدادهای پیش روی ما غنا و شادابی ویژه ای خواهد داد.

تقی زاده یکی از دغدغه های صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین نهاد بزرگ بازنشستگی در کشور را بالابردن امید به زندگی و توجه به سلامت جسم و روح جامعه هدف عنوان و تصریح کرد: ساخت خانه های امید که بازنشستگان می توانند در کنار دوستانشان به فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی بپردازند، آغاز اجرایی شدن ساخت دهکده های سلامت بازنشستگان و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی از جمله مهمترین این برنامه ها است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هنر و فعالیت این گروه هنری نمونه و اسوه ای برای جامعه بازنشستگی کشور است، گفت: هنری که آنقدر زیبا و لطیف و دوست داشتنی است که انسان از توصیف این توانمندی و ذوق هنری به وجد می آید. من به نوبه خودم از اجرای مثال زدنی و خاص شما عزیزان در مراسم های مختلف که موجب حس امید و نشاط در مخاطب به خصوص در میان بازنشستگان می شود سپاسگزارم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه انسان فطرتا زیبایی را دوست دارد و هنرمند فردی است که توانایی خلق یک اثر زیبا را دارد، اظهار داشت: بشر هنر را برای تسکین آلام و تعالی روحش برگزیده و به واسطه آن آرامش پیدا می کند. خداوند متعال نیز به احسن وجه انسان و خلقت را در کمال هنرمندی و نظم و زیبایی آفریده و هرسوی این جهان هستی را نگاه کنید، موج هنر و زیبایی در آن نمایان است.

وی با بیان اینکه معتقدم باید سپاسگزار و شکرگزار خالق هستی باشیم، گفت: باید همچنین قدردان هنرمندان که ادامه دهنده راه پروردگار در نمایش نقش خلقت هستند، باشیم و تا هنر هست شُکر هنر و قدردانی از هنرمند نیز باید باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یکی از فرصت های خوب برای پرداختن به هنر را هنگام فراغت و دوران بازنشستگی عنوان کرد و افزود: در این دوران که فرهیختگان ما با پرداختن به هنر هم می توانند اوقات فراغتشان را پر کنند، هم شور جوانی و سرزندگی بیشتری پیدا کرده و هم به تمام و کمال ذوق و احساس خود را به نمایش گذارند و این یعنی «من زنده ام و زندگی می کنم.»