ایجاد دهکده سلامتِ جنوب شرق کشور با مرکزیت کرمان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با استاندار کرمان، با اشاره به ساخت دهکده سلامت در استان آذربایجان غربی پیشنهاد کرد: صندوق بازنشستگی کشوری علاقه‌مند است که این طرح را در استان کرمان نیز پیاده کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده گفت: این دهکده برای همه مردم جنوب شرق کشور است که با محوریت استان کرمان ساخته خواهد شد.

وی از لزوم تجهیز خانه‌های امید در استان کرمان گفت و ابراز داشت: این خانه‌ها باید ارتقا یابند و خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی به صورت کامل برای بازنشستگان فراهم شود.

تقی‌زاده با اشاره به ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق که ۲ هزار نفر آنان در کرمان هستند، تصریح کرد: بیمه این افراد باید به صورت همه جانبه باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دوبرابر شدن سفرهای تفریحی بازنشستگان اظهار داشت: علاوه بر سفرهای سیاحتی متعدد در داخل کشور، سفرهای زیارتی نیز برای آنان تعریف کرده‌ایم که می‌توان از اضافه شدن حج عمره به لیست سفرها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه حاضریم تمامی اختیارات را به کانون‌ها واگذار کنیم، تاکید کرد: همه اقدامات فرهنگی، اجتماعی، نظارتی و … باید تحت نظر کانون‌ها باشد و این نهادها باید در متن قرار بگیرند.

تقی زاده با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به میزان اندک در حوزه صنعت شیر سود دارد، ادامه داد: در کشور تنها درآمد اقتصادی ما ۵ درصد است که نشان دهنده این موضوع تلخ است که متاسفانه طرح‌های قبلی ما موفق نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پتروشیمی از توان صندوق بازنشستگی خارج است، بیان کرد: این طرح در صورتی امکان‌پذیر است که در سطح وزارت مطرح شود و همه صندوق‌ها در آن مشارکت کنند که صندوق بازنشستگی نیز در کنار آنان قرار می‌گیرد.

دکتر محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بازنشستگان همواره مورد احترام ما بوده و هستند، اشتغال فرزندان بازنشستگان را یکی از مهم ترین دغدغه‌های بازنشستگان برشمرد.

وی از پیشنهاد خود برای ایجاد یک شرکت برای بازنشستگان گفت و ابراز داشت: چند ماه قبل پیشنهاد کردیم که بازنشستگان با دریافت وام به عنوان سهام در این شرکت مشارکت و از آن استفاده کنند و مسئولیت آن نیز بر عهده خودشان باشد که متاسفانه تاکنون با استقبال مواجهه نشده است.