تولیدکنندگان باید بازارهای جهانی را تسخیر کنند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در کارخانه شیر پگاه و افتتاح دستگاه شیر بطری ESL، در جمع کارکنان این کارخانه، با تقدیر از نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان کرمان همواره از صندوق بازنشستگی حمایت کرده اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، تقی زاده با اشاره به اینکه اهمیت جایگاه مجموعه صنایع شیر ایران گفت: باید جایگاه مصرفی ما در جهان به درستی مشخص شود. بخشی از کار به صنایع شیر ایران بر می‌گردد و باید یک استتراتژی کلی داشته باشیم تا بتوانیم آمار فائو را بگیریم و با آمار رسمی خود تطبیق دهیم، این آمار بسیار کمتر از میانگین جهانی و حتی کمتر از نیمی از آن است.

وی با اشاره به وضعیت بازار جهانی و جایگاه کشورمان در این بازار، خاطرنشان کرد: با کارهای صورت گرفته وضعیت جایگاه کشور کمی بهبود یافته اما در حوزه شرکت های دولتی همچنان مشکلات عدیده و فراوانی دارند. شرکت‌های بخش خصوصی از قانون تجارت تبعیت می‌کنند و شرایط بهتری دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پیشنهاد و درخواست مدیرعامل شیر پگاه برای ایجاد یک مجموعه گاوداری، گفت: این پیشنهاد می تواند یک پایلوت برای کشور باشد و ما قطعا این طرح را در صندوق بررسی می کنیم.

وی عنوان کرد: مجموعه‌ها باید به اندازه ظرفیت خود خروجی داشته باشند، توانمندی واحدهای تولیدی بسیار بالا است و اگر این توانمندی‌ها را توجه کنید می‌توانید نقش ویژه‌ای را در تولید کشور داشته باشید.

وی با تبریک به خاطر افتخارات کارخانه شیر پگاه کرمان تاکید کرد: باید بازارهای دنیا را تسخیر کرد. بازارهای روسیه، افغانستان و دیگر کشورها در اختیار ما است و برای بدست آوردن آن تنها کافی است که اراده داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه هر ماه ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به بازنشستگان حقوق پرداخت می‌کنیم، ابراز داشت: حقوق بازنشستگان ما باید از واحدهای تولیدی تامین شود و شرکت‌های تحت حمایت باید سود داشته باشند، چراکه بازنشستگان و حقوق آنان حق‌الناس است و باید به موقع پرداخت شود.

دکتر ابراهیمی مدیرعامل کارخانه شیر پگاه کرمان در این جلسه، با بیان اینکه کارخانه شیر پگاه بزرگترین مجموعه جنوب شرق کشور است، اظهار داشت: این شرکت که از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون روزانه ۲۴۰ تن تولید می‌کند، در سال‌های اخیر به سمت صادرات حرکت می‌کند و این فرهنگ در تمامی رده‌های کارکنان این مجموعه رخنه کرده است.

وی از صادرات شیر تولیدیِ کرمان به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و قطر خبر داد و گفت: کارخانه شیر پگاه، در سال ۹۶، نسبت به سال ۹۵، افزایش ۵۷ درصدی صادرات را داشته و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم به بازار عمان نیز راه پیدا کنیم.

ابراهیمی، سیاست صادرات محور را بهترین راه کاهش وابستگی به نفت عنوان و خاطرنشان کرد: رتبه ۴ کیفیت صنایع شیر متعلق به کارخانه پگاه است، این کارخانه توانست رضایت کامل هلدینگ شیر و صندوق بازنشستگی کشوری را به دست آورد.
مدیرعامل کارخانه شیر پگاه کرمان، افزایش ۸ درصدی حقوق کارکنان این مجموعه و همین طور بحران‌های ارزی کشور را راهی برای رسیدن به ابتکارات جدید ارزیابی و عنوان کرد: از دل مشکلاتی که برای سود و زیان کارخانه به وجود آمده بود، به افزایش ظرفیت رسیدیم که علاوه بر اینکه گره‌گشا بود، باعث رشد نیز شد.

ابراهیمی اضافه کرد: بعد از آن، علاوه بر اینکه به ۳۱.۵ درصد افزایش دریافت شیر خام، ۳۰ درصد افزایش فروش و ۶۰ درصد افزایش فروش ریالی رسیدیم، ۲۷ درصد کاهش مصرف برق، ۲۴ درصد کاهش مصرف آب، ۱۴ درصد کاهش مصرف گاز را نیز داشتیم.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۷ هزار تن شیر تولید می‌شود، ابراز کرد: کرمان، تنها ۲۰۰ تن شیر تولید می‌کند و ما در روز ۷ میلیون تومان برای واردات شیر از استان‌های دیگر هزینه می‌کنیم. درخواست مجوز ایجاد یک گاوداری را داریم، این اقدام علاوه بر برگشت سرمایه به مدت ۶ سال، به ایجاد شغل نیز می‌انجامد، علاوه بر این، به دو دستگاه نیاز داریم که ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و ۵ ساله این هزینه بر می‌گردد.