افزایش تولید آپاداناسرام نسبت به سال های گذشته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شرکت آپاداناسرام با تغییر مدیریت و بهینه سازی استراتژی های خود توانسته میزان تولید خود را در مقایسه با گذشته افزایش دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش عملکرد و برنامه ها و استراتژی های شرکت آپادانا سرام اظهارداشت: برای تاسیس شرکت آپاداناسرام تسهیلات ارزی بسیار خوبی اخذ شده بود اما با همه سرمایه گذاری های انجام شده، این شرکت به زیان انباشته رسید.

وی تصریح کرد: با تغییر مدیریتی در این شرکت زیانده و انتصاب یک مدیر جوان، خلاق و متخصص، مجموع تولید ماهانه این شرکت پس از مدت ها شاهد رشد بوده به گونه ای که تولید این شرکت نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است.

تقی زاده ادامه داد: ما با تغییر و تحول در بخش مدیریتی و اصلاح برنامه و استراتژی های این واحد بزرگ تولیدی توانستیم موفقیت ارزشمندی بدست آورده و به آینده این شرکت که یکی از بنگاه های زیانده صندوق است، امیدوار شویم.

به گفته تقی زاده، استراتژی غلط، مداخله های بیرونی، ضعف مدیریت، هدر رفت بیت المال، انباشت بدهی و دلایل و عوامل دیگر، این شرکت را در چند سال اخیر با سرعت زیادی دچار بحران و زیان کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، برای جبران گذشته علاوه بر حضور فعال در بازار داخلی، باید با یک جهش، برای حضور در بازار های خارجی گام برداریم.

تقی زاده با بیان اینکه شرکت آپاداناسرام باید برنامه ها و سبد محصولات خود را روی ریل صادرات و ارزآوری برای کشور تنظیم کند، گفت: لوازم و بسترهای این سیاست جدید مهیا شده است که از آن جمله میتوان به راه اندازی خطوط جدید و افزایش ظرفیت اسمی تولید، نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات و همچنین به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و کارامد و حذف سلیقه گرایی دربخش کاشی و سرامیک از آن جمله هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشتغال و به طور کلی نوع فعالیت نیروی انسانی در بخش های مختلف را از موضوعات مهم جغرافیای اقتصادی عنوان کرد و افزود: اشتغال از جمله دغدغه ها‌ی اصلی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس است که خوشبختانه برنامه کلانی در شورای عالی اشتغال سیاست گذاری و طراحی شده است.

تقی زاده ادامه داد: صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه آن با تبعیت از سیاستهای اشتغال زایی دولت تلاش کردند با وجود دشواری های حوزه اقتصادی از تعدیل و ریزش نیرو که موجب بیکاری بخشی از کارگران منطقه می شود جلوگیری کنند.

تقی زاده همچنین یادآور شد: لازمه تدوین یک برنامه مناسب برای اشتغال زایی و توسعه پایدار منطقه، شناخت دقیق از استعدادها و توان های بالقوه بخش ها و چگونگی ترکیب آن در مناطق است تا بر اساس این شناخت برنامه ریزی واشتغال زایی متوازن و متعادلی در هریک از بخش ها و مناطق ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی و صنعت این نگاه و رویکرد از راس هرم صندوق بازنشستگی تا ذیل بخشهای مختلف شرکت ها، ترزیق شده و در جهت بهبود و تعالی این مجموعه، روند مذکور استمرار و ادامه دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: یکی از اولویت های این صندوق تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی تابعه است که به نوعی دچار بحران و چالش جدی شده اند که مهمترین انها آپادانا سرام است.