۱۸ صندوق بازنشستگی ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸ صندوق بازنشستگی به جز صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در آستانه ورشکستگی هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از فارس، سلمان خدادادی اظهار داشت: بر عکس دنیا که تنها ۳ صندوق بازنشستگی دارند در کشور ما ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: در دنیا ارتباط کارمند دولتی وقتی بازنشسته می شود با دولت قطع و حقوق و مزایای خود را از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند این در حالی است که در ایران دولت موظف است در زمان بازنشستگی هم به فکر حقوق و مزایای بازنشستگان باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه معمار طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کشور بنده بوده‌ام، اظهار کرد:کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مصمم است این طرح را از ابتدای سال ۹۸ در کشور اجرا و ناعدالتی موجود در حقوق بازنشستگان را از بین ببرد و همه بازنشستگان عزیز کشور از حقوق و مزایای یکسان برخوردار باشند.

وی افزود:برای اجرای کامل طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که دولت تنها ۲ هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص داده و به همین لحاظ کمیسیون اجتماعی آن را به دولت جهت تامین کامل برگشت داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از تدوین قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۲۶ ماده خبر داد و اظهار کرد:با اجرای این قانون مشکلات کشور و از جمله دغدغه حقوق بگیران و بازنشستگان رفع شده و این قانون تا یکصد سال آینده پاسخگوی نیازهای جامعه خواهد بود.

وی افزود:۳۶ ماده از این قانون توسط کمیسیون اجتماعی مجلس اصلاح شده است.

نماینده مردم ملکان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی احداث خانه امید بازنشستگان کشوری در ملکان اشاره کرد و گفت: این خانه در ۶۰۰ متر مربع زمین و با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در ۲ فاز احداث و برای یک هزار بازنشسته شهرستان ملکان خدمات ارائه خواهد کرد.