همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است گفت: در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم؛ همسان سازی به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در بودجه رقمی را برای همسان سازی پیش بینی کرده‌اند، اما باید به مجلس برود.

وی با برحق خواندن مطالبۀ همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همه افراد اقلام را با یک نرخ خریداری می‌کنند، تفاوتی ندارد که هر کسی چه سالی بازنشسته شده باشد. در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم؛ اما باید در نظر داشته باشیم که برآوردها برای اجرای آن رقمی سنگین و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه منابع و اعتبارات تقاضاشده برای دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری در بودجه سال آینده ۸۱ هزار میلیارد تومان است، افزود: اگر آن را کنار ۳۰ هزار میلیارد بودجه لازم برای همسان سازی و ۱۲ هزار میلیارد لایحه حقوق معلولان بگذاریم بالای ۱۲۰ هزار میلیارد می‌شود در حالی که کل بودجه کشور ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و تامین این منابع بسیار مشکل است.