افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان دولت/ اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان به بیمه تکمیلی درمان

براساس قراردادی که با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان عصر امروز به امضای معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شرکت اتیه سازان حافظ رسید، این شرکت موظف شد طبق قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری، هزینه های بستری فوق تخصصی و بیماری های خاص بازنشستگان را تا سقف ۲۰ میلیون تومان بپردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در آیین امضای قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری که با حضور طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ایران، تعدادی از مدیران کانون های بازنشستگی و خبرنگاران برگزار شد، گفت: همانطور که دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کردند، این وزارتخانه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هردو در جهت رفاه حال بازنشستگان خدمات خود را به بهترین شکل ارائه می کنند و این قرارداد نمونه ای از همکاری و تفاهم نزدیک این دو وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه براساس اسناد بالادستی وماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاههای اجرائی می توانند، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان ، به صورت هماهنگ و یکنواخت تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دهند، گفت: صندوق در قراردادجدید ۳۰ درصدافزایش اعتبار برای کمک به درمان بازنشستگان اختصاص داده که بااین افزایش امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای درمان بازنشستگان پرداخت می کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سرانه ماهانه ای که بازنشستگان باید برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی بپردازند ۳۰ هزارتومان برای هرنفر دانست و از بازنشستگانی که نمی خواهند از این تسهیلات بهره مند شوند خواست با مراجعه به نمایندگی های آتیه سازان مراتب را اطلاع رسانی کنند.

تقی زاده به تلاش صندوق بازنشستگی کشوری برای کاهش مراجعات حضوری و حذف بوروکراسی های اداری کلیه فرآیندهای بیمه تکمیلی درمان و الکترونیکی شدن آن اشاره کرد و گفت: فاز اول این طرح، حذف تدریجی صدور حواله و معرفی نامه است و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بخش دیگری از این طرح است.

وی ادامه داد: به منظور جلب رضایت بازنشستگان، کاهش مراجعات و مدیریت هزینه، شرکت بیمه گر امسال موظف شده با مراکز دولتی و خصوصی مرجع در بخش های بیمارستانی، پاراکلینیکی، داروخانه و بیماران خاص در سراسر کشور قرارداد منعقد کند.

تقی زاده تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم صندوق بازنشستگی تجمیع بیمه تکمیلی و پایه است که کاهش مراجعات و تسهیل دریافت هزینه ها را به دنبال دارد. همچنین بحث بیمه اکمل و برخی دیگر از نیازهای بازنشستگان در حوزه درمان در بسته درمانی دیگری در حال تدوین است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال سطح تعهدات و خدمات بیمه تکمیلی دربخش بستری حدود ۲۰ درصد و در بخش سرپایی ۱۵ درصد افزایش یافته گفت: در زمینه حمایت از بیماران خاص به ویژه بازنشستگانی که دچار بیماریهای سخت و صعب العلاج هستند امسال صندوق بازنشستگی سطح پوشش بیمه تکمیلی این افراد را ۲۰ در صد افزایش داده و میزان حمایت را به سقف ۲۰ میلیون تومان افزایش داده است. در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار بازنشسته جز بیماران خاص هستند که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.