در راستای تحقق مصوبات شورای سالمندان استان؛

نحوه تعامل کانونهای بازنشستگی استان مرکزی با بنیاد فرزانگان استان مورد بررسی قرار گرفت.

به منظور تحقق مصوبات شورای سالمندان مبنی بر ارتباط کانونهای بازنشستگی با بنیاد فرزانگان؛ مدیر بنیاد فرزانگان استان مرکزی با حضور در نشست هم اندیشی روسای کانونهای بازنشستگی که در محل سالن اجتماعات خانه امید اراک برگزار شده بود به تشریح فعالیتها و برنامه های این مرکز در حوزه سالمندی در استان مرکزی پرداخت  و چگونگی تعامل با کانونها مورد شور و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ، مدیر عامل بنیاد فرزانگان با حضور در نشست هم اندیشی روسای کانونهای بازنشستگی که در محل سالن اجتماعات خانه امید اراک برگزار شده بود به تشریح فعالیتها و برنامه های این مرکز در حوزه سالمندی در استان مرکزی  پرداخت .

“صدیقه حسامی” مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی با اشاره به عضویت صندوق بازنشستگی کشوری در شورای سالمندان استان و مصوبه آخرین جلسه شورای مذکور ، مقرر گردید که بنیاد فرزانگان با کانونهای بازنشستگی دستگاههای اجرایی همکاری و ارتباط دو سویه داشته باشد .

وی با اشاره به حضور روسای محترم کانونهای بازنشستگی مرکز استان و شهرستانها در این جلسه فرصت را غنیمت شمرد تا ضمن معرفی بنیاد فرزانگان ، از نظرات و دیدگاههای کانونها در خصوص نحوه تعامل و همکاری فی مابین بهره مند شد.حسامی با اشاره به اینکه استان مرکزی رتبه سوم از نظر سالمندی در کشور  را دارا می باشد خواستار افزایش فعالیتهای آموزشی در حوزه سالمندی به ویژه توسط کانونهای بازنشستگی با توجه به جامعه هدف و مخاطب برای داشتن دوران سالمندی سالم شد.

در این نشست خانم”بنی کعب” مدیر بنیاد فرزانگان استان برخی خدمات بنیاد در حوزه سالمندی را بیان نمود وی با اشاره به اینکه دوم تا هفتم مهرماه “هفته جهانی سالمند” نامگذاری شده است ابزار امیدواری کرد تا بتوانند ضمن دعوت از روسای کانونها از بازنشستگان و سالمندان تجلیل و تقدیر به عمل آید. وی افزود طبق تعاریف موجود از سن ۶۰ سال به بالا دوران سالمندی نامگذاری شده است به سالمندی جوان ، میانسال و مسن نیز اشاره نمود. بنی کعب اعلام کرد ما امکان برنامه ریزی و فعالیت در شهرستانها با هماهنگی قبلی وجود خواهد داشت. وی با اشاره به تفاهم نامه فی ما بین بنیاد فرزانگان و دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت لازم جهت  توامندسازی سالمندان و بازنشستگان وجود دارد که در صورت همکاری کانونها این امر محقق میگردد .

در ادامه روسای کانونها  پیشنهاداتی در خصوص سایر اقدامات فرهنگی از جمله کتابخوانی، توزیع نشریه فیزیکی و یا الکترونیکی به صورت ماهانه ارائه نمودند که در جهت تقویت فکری و ذهنی سالمندان اثربخش خواهد بود .

در انتها مقرر شد اقدامات بنیاد فرزانگان به صورت مکتوب به کلیه کانونها ابلاغ تا برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گیرد تا در راستای سالمندی سالم گام برداشته شود.