از سلامت بازنشستگان نمی گذریم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: به هیچ عنوان از سلامت بازنشستگان نمی گذریم و این موضوعی است که دغدغه رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست کانون های بازنشستگان آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: یکی از مطالبات به حق بازنشستگان همسان سازی حقوق است که هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم بنده از ابتدای ورود بر آن پافشاری کردیم و همین پیگیری ها و پافشاری ها با کمک کانون های بازنشستگی سبب شده تا امروز ادبیات مشترکی پیرامون این موضوع در کشور شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پنج کمیته مختلف برای پیگیری مشکلات و مطالبات بازنشستگان عزیز تشکیل و کار خود را آغاز کرده اند، گفت: ما به دنبال تغییر نگاه نسبت به بازنشستگان و حقوق حقه این عزیزان هستیم. برقراری عدالت در حقوق بازنشستگان هم خواست صندوق و هم خواست اصلی دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

تقی زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کانون بازنشستگی قانونی در کشور نداریم، گفت: تا زمانیکه مجوزهای لازم از مجلس و دولت صادر شود باید صبر کنیم و پس از آن با برگزاری انتخابات سراسری، نمایندگان اصلی کانون ها مشخص می شود و در آن زمان می توان نقش ویژه ای برای کانون ها در کل کشور قائل شد.

وی کانون ها را پل ارتباطی صندوق بازنشستگی و بازنشستگان دانست و افزود: فعالیت های اجرایی صندوق بازنشستگی در حد امکان باید به سمت کانون ها رفته و کانون ها مرکز حرکت در نظام بازنشستگی باشند و صندوق بازنشستگی نیز باید در بحث های کلان بازنشستگی چون سیاست گذاری و برنامه ریزی وارد شود.

تقی زاده تصریح کرد: حضور فعال کانون ها و بازنشستگان در همه حوزه ها به خصوص در پیگیری مطالبات اصلی در کنار نشست های متعدد ما با مسوولان و کمیسیون هایی مختلف مثل کمیسیون اجتماعی و برنامه و بودجه اثرگذار بوده و قطعا ادامه مستمر این روند راهگشا خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: به هیچ عنوان از سلامت بازنشستگان نمی گذریم و تلاش می کنیم تا بهترین خدمات را با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت ها به بازنشستگان تحت پوشش ارائه کنیم هرچند این خدمات در مقابل مشکلات بسیار زیاد موجود اندک است.

وی ادامه داد: بیمه تکمیلی درمان تا سه ماه اجرا و پس از آن مورد بازنگری قرار می گیرد تا فرآیندها و خدمات به سمت بهبود و افزایش کیفیت برود. در بخش سفرها، بیمه و همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی که صندوق به عنوان یک نهاد بیمه اجتماعی خود را موظف به انجام آن می داند، اعتباری وجود ندارد و ما از محل سودآوری شرکت های تابعه این خدمات را ارائه می کنیم.

تقی زاده گفت: خانه های امید یکی از مکان های ارزشمند برای پر کردن اوقات فراغت و دورهمی های بازنشستگان و همچنین ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی در میان قشر مهم جامعه است و فعالیت این عزیزان از پارک ها به خانه امید منتقل شده و ظرفیت های جدیدی نیز توسط خود بازنشستگان در آن شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به مسائل موجود و خدمات واقع بینانه است، گفت: دنبال فریب دادن بازنشستگان و وعده های خوب و فریبنده نیستیم و بنابراین نه انتظارات را بالا می بریم و نه سطح خدمات را کاهش می دهیم.

تقی زاده با بیان اینکه صندوق ها دچار مساله هستند و با تدبیر می توان مساله را حل کرد اظهار داشت: تزریق امید، گفتمان بین حاکمیت و مردم، شفاف سازی با اجرای سیستم BI در سطح شرکت ها، پیشگیری از فساد و ایجاد انضباط مالی، جلوگیری از دست اندازی به اموال و سرمایه های بازنشستگان از جمله اموری است که توسط صندوق بازنشستگی در حال انجام و پیگیری است.