لزوم نگاه ویژه کمیسیون تلفیق به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به کاهش قدرت خرید بازنشستگان، از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق خواست با نگاه مثبت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را بررسی و اعتبارات آن را تصویب کنند.

جمشید تقی زاده در مراسم تجلیل از بازنشستگان شهرستان دلفان استان لرستان که با حضور علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان، فرماندار و امام جمعه این شهرستان و مسوولان استانی و تعداد زیادی از بازنشستگان کشوری برگزار شد با اشاره به مشکلات فراوان بازنشستگان، گفت: این قشر زحمت کش جامعه با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و ما نیز با تمام توان خود در رفع مشکلات این عزیزان پای کار هستیم.

تقی زاده با قدردانی از تعامل و همکاری دولت و مجلس در راستای رفع مشکلات بازنشستگان، اظهار داشت: خوشبختانه امروز، باید بگوییم که صندوق بازنشستگی کشوری مفتخر است که هم خواسته های به حق بازنشستگان را به جدیت پیگیری می کند و هم مشارکت بازنشستگان را در حوزه های مختلف در دستور کار دارد و از تجارب ارزشمند این قشر زحمتکش از جامعه برای نسل جدید استفاده می کند.

وی همچنین به تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای رفع مشکل بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: ایشان نیز به مشارکت بازنشستگان در فعالیت های اجتماعی تاکید دارند و این قشر را مشاوران با تجربه برای مدیران کشور می دانند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به اهمیت همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و اغلب نمایندگان به ویژه نماینده مردم دلفان و سلسله دفاع جانانه ای از آن کردند و نگاه ویژه ای به حل مشکلات بازنشستگان داشتند.

تقی زاده با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۲۰ هزار بازنشسته کشوری داریم، گفت: با توجه به پیشنهادات کمیسیون اجتماعی در خصوص همسان سازی، بازنشستگان چشم انتظار کمیسیون تلفیق مجلس هستند تا تخصیص اعتبار آن را نهایی کنند. از نمایندگان مجلس انتظار داریم با توجه به وضعیت بازنشستگان و نگاه ویژه دولت به این قشر از جامعه این اعتبار نهایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر بیماری خاص در بین بازنشستگان کشوری وجود دارد، اظهار داشت: احساس بنده این است که باید به بیماری های خاص آن هم در بین بازنشستگان عزیز که عمر خود را با تلاش و زحمت گذرانده اند، توجه ویژه ای داشته باشیم و مشکلات درمانی این عزیزان را حل کنیم.

تقی زاده با اشاره به تامین و فراهم کردن زمینه امید به زندگی در بین بازنشستگان، افزود: این صندوق تمام تلاش خود را در راستای بهبود سفرهای، زیارتی و سیاحتی بازنشستگان به کار می برد.

وی با اشاره به طرح اشتغال خانگی ویژه بازنشستگان، افزود: در قالب این طرح به تعاونی های چند منظوره و بازنشستگان برای ایجاد اشتغال تسهیلات کم بهره اعطا خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اجرایی شدن تعهدات بیمه تکمیلی ویژه بازنشستگان، گفت: شرکت آتیه سازان حافظ موظف به اجرای تعهدات در قرارداد جدید شده که اعتبار این قرارداد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تقی زاده، به ایجاد شفافیت و اتاق شیشه ای در صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود : در تمام کشور میز پاسخگویی برای ارباب رجوع و تکریم از بازنشستگان برای رفع مشکلات بازنشستگان و پاسخگویی درست، دقیق و شفاف ایجاد شده است.

در پایان این مراسم از تعدادی از بازنشستگان کشوری نمونه این شهرستان تجلیل شد.