در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های استان؛

امکان استفاده رایگان بازنشستگان و خانواده های آنان از مراکز کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی فراهم شد

کلیه فضاهای ‌امکانات کتابخانه های عمومی بصورت رایگان جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در اختیار بازنشستگان قرار می گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان آذربایجانشرقی، «طاهره احمدزاده» مدیر صندوق بازنشستگی استان به همراه اعضای شورای موقت بازنشستگان ضمن بازدید از بخش های مختلف کتابخانه های عمومی تبریز، درنشست با «اسد بابائی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ساخت خانه های امید بازنشستگان و ایجاد فضا و امکانات آموزشی و سالن مطالعاتی توسط صندوق بازنشستگی را زمینه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و فعالیت فرهنگی بازنشستگان دانست.

در ادامه این نشست، اعضا و حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه های خود پیرامون زمینه های جذب بیشتر بازنشستگان به مراکز کتابخوانی پرداختند.

بابائی با اشاره به رشد فزاینده تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان، تعداد کتبی که به امانت برده شده را یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد عنوان کرد و افزود: ۲۰هزار جلد کتاب نیز در اجرتی طرح «نذرکتاب، نشر خوبی‌ها »توسط خیرین اهدا شده است.

وی امکان استفاده از کتاب های امانی ،فضا ها، سالن مطالعه ، نگارخانه و بخش نمایشگاهی جهت استفاده بازنشستگان و خانواده های آنان به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی خانواده و حضور سالمندان در محیط آرام و در کنار نسل های جوان را جزء اهداف و رسالت های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی استان دانست و تاکید کرد که این خدمات بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، کتابخانه مرکزی تبریز قدیمی ترین کتابخانه عمومی در استان پس از کتابخانه تربیت است که در سال ۱۳۳۵ در شهر تبریز تاسیس شد.