ثبت اطلاعات ۴۳ هزار نفر از فرزندان غیرشاغل بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش تجلیل از بازنشستگان کشوری سقز که با حضور معاون حقوقی و امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس و بازنشستگان برگزار شد، گفت: برای اشتغال فرزندان بازنشستگان تحت پوشش در پرتال پایش صندوق بخشی ایجاد شده تا اطلاعات این عزیزان در قالب بانک داده ثبت شود که تاکنون ۴۳ هزار نفر اطلاعات تخصصی خود را ثبت کردند. اولویت شرکت های تابعه برای جذب، با رعایت قوانین و مقررات لازم و تخصص های مورد نیاز، با فرزندان بازنشستگان است.

جمشید تقی زاده تاکید کرد: دولت دوازدهم و به خصوص شخص دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتگو با شرکای اجتماعی را در دستور کار قرار داده اند.

وی اظهار داشت: باید همه با تعامل و همدلی در سایه تدبیر و پمپاژ امید به جامعه از این مراحل موقت بحران به خوبی عبور کنیم که قطعا همین هم خواهد شد و این تصمیم و سیاست دولت در شرایط کنونی به خصوص برای عبور از تحریم هاست.

وی با بیان اینکه جوانگرایی، شفاف سازی و گفتگوی مداوم با مردم از جمله روش های کاهش مخاطرات پیش رو است، گفت: شفاف سازی و موضوع مطالبه گری مورد توجه ویژه دکتر شریعتمداری است و این مطالبه گری شما شرکای اجتماعی صندوق است که می تواند ما را در خدمت رسانی بهتر راهنمایی و یاری کند.

وی گفت: کانون های بازنشستگی پل ارتباطی میان صندوق و بازنشستگان بوده و از طریق کانون ها است که ما به طور سازماندهی شده می توانیم از خواسته ها و مطالبات بازنشستگان آگاه شویم.

تقی زاده عنوان کرد: پس از کسب مجوزهای لازم از طریق مجلس شورای اسلامی تمام اختیارات را به کانون بازنشستگان استان‌ها واگذار خواهیم کرد که خودشان بتوانند نسبت به اعزام آنان به سفرها، مباحث بیمه‌های تکمیلی، کارهای هنری، نحوه پرداخت وام‌ها اقدام کنند.

تقی‌زاده با بیان اینکه یک‌میلیون و ۴۰۰ نفر بازنشسته فرهیخته در کشور وجود دارد، افزود: قطعاً بازنشستگان یک عمر به کشور خدمت کرده‌اند و بایستی امروزه بهترین‌ها را برای آنها رقم بزنیم و امیدوارم با همراهی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس بتوانیم رضایت و خواسته بازنشستگان که همان همسان‌سازی حقوق است را جلب کنیم و دنبال آن هستیم که این مهم در سال ۹۸ اتفاق بیفتد.

استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: تکریم بازنشستگان ارجمند رسالت همه ما مسوولین است و قطعا با تمام توان برای رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش در استان کردستان همت خواهیم کرد.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه خانه امید سقز به عنوان پنجاه و یکمین خانه امید کشور است اظهار داشت: این مکان در زمینی به متراژ ۸۰۰ مترمربع که توسط شورا و شهرداری سقز اهدا شده، ساخته می‌شود. همچنین تلاش خواهیم کرد دهکده سلامت را در این استان که دارای پتانسیل‌های زیادی است، با همکاری مسوولان کشوری احداث کنیم.

وی در ادامه خواستار استفاده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های مرزی جهت اشتغال و کارآفرینی شد و گفت: در این خصوص و در زمینه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم.

محمد احمدی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم از همکاری و حمایت شورای شهر و شهرداری سقز جهت اختصاص ۸۰۰ متر زمین برای خانه امید قدردانی کرد و گفت: ازدواج و اشتغال فرزندان بازنشستگان و خدمت مقدس سربازی از مهمترین درخواست های این قشر فرهیخته است. در شهر سنندج نیز یک هزار مترمربع برای احداث خانه امید بازنشستگان در پارک آی تی اختصاص یافت که با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری کلنگ احداث این مرکز نیز به زمین زده شد.