دهه فجر تجلی باهم بودگی اجتماعی است / بازنشسته محوری در راس امور صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: باهم بودگی اجتماعی از جمله مهم ترین مسائل و ویژگی هایی است که در ایام پیروزی انقلاب وجود داشت و امروز باید در این جهت حرکت کنیم. باید تلاش شود با نوآوری و خلاقیت کارهای نوینی در ارائه دستاوردهای کشور انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست هم اندیشی و هماهنگی برنامه های ستاد دهه فجر که با حضور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران روابط عمومی هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق برگزار شد، گفت: در جوامع پیشرفته امروز به دلیل پیشرفت های شگرف دانش پزشکی و افزایش بهداشت عمومی روند رشد جمعیت افراد سالمند در حال افزایش تصاعدی است و همین امر سبب شده تا میانگین امید به زندگی در انسان ها بیشتر و بیشتر شود.

وی افزود: آثار عمده این روند افزایشی در نسبت جمعیت، قطعاً پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی را در بر دارد که اثر خود را در توسعه، امنیت، بهبود کیفیت زندگی، سلامت، نشاط اجتماعی، باهم بودگی اجتماعی و … خواهد گذاشت.

تقی زاده با تاکید بر اینکه «باهم بودگی اجتماعی»، وحدت یا همدلی یا مشارکت مردم، یکی از مسائلی است که همه کشورها به دنبال تقویت و ترویج آن هستند، گفت: کشورها براساس افزایش یا کاهش میزان همدلی و مشارکت جامعه می توانند چرخ های توسعه کشور را به گردش درآورده و زندگی و حیات اجتماعی را در میان جامعه حفظ کنند.

وی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷ را نمونه بارز «با هم بودگی در بین مردم» دانست و افزود: نگاهی به وقایع تاریخی آن دوران به ما یادآور می شود که فرهنگ مهربانی، همدلی، هم زبانی، رفاقت، مشارکت جویی، ارتباطات فعال و چهره به چهره، حمایت گری در کنار آرمان های انقلابی و دینی، می تواند قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان و نوجوان و زن و مرد و حتی مسلمان و غیرمسلمان را به گردهم آورد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما این است که مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را به بهترین نحو ممکن و البته به شکل نوین و تازه‏ای اجرا کنیم و اتفاقا سخن و تاکید دکتر شریعتمداری نیز در نشست ها و رویدادهای مختلف، گفتگوی موثر ما با شرکای اجتماعی از نوع فعال، رودرو و با خوشرویی و مهربانی است.

تقی زاده با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه اجتماعی کشور از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شریک اجتماعی و فرهیخته بازنشسته برخوردار است، گفت: بنابراین، این صندوق نگاه اول و آخرش «بازنشسته محوری» است. باید تمام دستاوردها و برنامه های پیش رو به گونه ای تبیین شود که منطبق با روح بازنشسته محوری و مشارکت دادن این عزیزان در طرح و برنامه ها باشد.

وی با ابراز امیدواری اینکه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال نقطه آغازی برای اجرای طرح های نوین با هدف همگرایی و همدلی و نزدیک شدن شرکای اجتماعی و مسوولان باشد، گفت: صرفه جویی در هزینه ها، شفاف سازی امور، گفتگوی فعال و موثر با شرکای اجتماعی، رساندن صدای مردم به سطوح بالای مدیریت کشور و اعتماد سازی و پرهیز از دروغ و آمارهای غیرواقعی باید در دستور کار برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

روزبه کردونی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف حائز اهمیت است، گفت: باید دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب به صورت کارامد و موثری نشان داده شود و دیگر روش های گذشته و قدیمی جوابگو نیست.

کردونی تصریح کرد: چهل سالگی هم در ادبیات کلاسیک و هم ادبیات امروز معنای ویژه ای از پختگی و گذر از دوره جوانی دارد و هم چهل سالگی انقلاب اسلامی مصادف شده با تحریم های ظالمانه ای که هم به اذعان کشورهای غربی و هم مسوولان کشورمان سخت ترین تحریم ها است؛ بنابراین، امسال شرایط خاصی بر کشور حاکم است.

وی ادامه داد: گفتگو با شرکای اجتماعی به شیوه های قدیمی و منفعلانه جوابگو نیست و باید با هنرمندی و استفاده از ظرفیت های مختلف آنچه واقعیت و صحیح است، بازگو شود تا بتواند حس اعتماد و نشاط و امید را در جامعه ایجاد کند.