مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

تعدیل چالش های کشور با گفتگوی اجتماعی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: چالش های پیش روی کشور را می توان با گفتگوی اجتماعی و تعامل سازنده و مناسب با مسوولان به خصوص نمایندگان مردم تعدیل کرد.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان که با حضور مدیران استانی زیرمجموعه این وزارتخانه و اردشیر نوریان و علی کاظمی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه همدلی، تعامل و هم افزایی از ضرورت های ارتباط بین دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: جوانگرایی، شفافیت، شایسته سالاری و گفتگوی مداوم با مردم در کنار تعامل با مجلس و سایر نهادهای حساس از روش های کاهش مخاطرات پیش رو در کشور است.

تقی زاده تصریح کرد: نظام پاسخگویی به بازنشستگان بخشی از طرح شفافیت است و همین جا اعلام میکنم مدیران و کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری وظیفه دارند به سوالات بازنشستگان فرهیخته و مراجعه کنندگان عزیز پاسخ روشنی دهند و در رسیدگی به مسایل و مشکلات بازنشستگان تسریع کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگروه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای راه اندازی ۳۳ طرح و واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید، گفت: برای این طرح ها ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

اقبال عباسی تاکید کرد: از مجموع این پروژه ها ۲۷ طرح و واحد صنعتی نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است بهره برداری از این تعداد طرح ها زمینه تثبیت اشتغال ۱۲۲ نفر و اشتغالزایی جدید برای ۹۰ نفر فراهم خواهد شد

عباسی تصریح کرد: همچنین با بهره برداری از ۶ طرح کشاورزی با ۳۷ میلیارد ریال نیاز تسهیلاتی ۱۴ شغل جدید ایجاد می شود. حفظ اشتغال موجود و تقویت تولید چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های در دستور کار اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشخص شدن سهم شرکت تولید شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد از واردات مواد اولیه و رفع مشکلات گمرکی این واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد. همچنین برای رفع مشکلات اقتصادی و توسعه ای شرکت تولید شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد از محل تسهیلات بانکی و یا کمک های فنی و اعتباری مبلغی پرداخت خواهد شد.

 

باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در منطقه خودشان ایجاد اشتغال کنیم

تقی زاده در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در دیدار با مدیرعامل و کارکنان شرکت تولید شیر خشک نوزاد پگاه شهرکرد نیز اظهار داشت: حفظ نیروی انسانی و اضافه کردن به تعداد آن‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی است که با جدیت به آن اهتمام داریم و در تلاش هستیم تا در شرایط کنونی نیروهای شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در جایگاه خود حفظ شوند.

وی افزود: در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به شغل نیاز دارند نیز موظف هستیم و باید برای آن‌ها در منطقه خودشان اشتغال ایجاد کنیم چرا که نه تنها موجب اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت می‌شویم بلکه امید، نشاط و پویایی را در مردم منطقه نیز ایجاد می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق صندوق بازنشستگی کشوری همچنین بیان کرد: شرکت شیر خشک نوزاد پگاه مشکل خاصی در مسیر پیشرفت ندارد و فقط ناهماهنگی‌ها و عدم تعامل کافی موجب بروز مشکلاتی شده است که با تعامل بیشتر و ترویج دید توسعه‌ای برطرف می‌شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: باید تنگ نظری‌ها را کنار گذاشت و در سطح ملی و منطقه‌ای تصمیمات موثری گرفت و با تعامل سازنده با مدیران و نمایندگان استان برای برطرف کردن مشکلات از توان آ‌ن‌ها استفاده کرد.

وی گفت: مدیران استانی باید زمینه آموزش‌های تخصصی را فراهم کنند و روابط فی‌مابین در بازار هم باید تعریف تا بازار فروش محصولات در داخل و خارج به وجود آید. بایستی موازی‌کاری را از میان برداریم، کمیته‌های تخصصی تشکیل دهیم و از قانون تجارت نیز تبعیت کنیم تا بر مسائل و مشکلات غلبه کنیم.