مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به اصفهان:

خانه امید اصفهان ۱۸ ماهه ساخته می شود/ کانون ها محور تعامل صندوق بازنشستگی با دولت و مجلس

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان سفر به استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی خانه امید شهر اصفهان در محل مجموعه باغ غدیر و در سفر قبلی آغاز شده و تلاش می کنیم ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.
وی همچنین تصریح کرد: خانه امید بازنشستگان نجف آباد نیز آماده شده که امیدواریم این هفته و همزمان با “فجر فاطمی” به بهره برداری برسد.
تقی زاده گفت: کانون های بازنشستگی محور گفتمان و تعامل صندوق بازنشستگی با دولت و مجلس هستند و می توانند با سازماندهی مناسب و ایجاد ادبیات مشترک، نقش ویژه ای در حل مسائل جامعه بازنشستگان کشوری ایفا کنند.
وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به شهر دوستدار سالمند را دارد گفت: در این زمینه ساخت خانه امید که در سفر پیشین کلنگ آن به زمین زده شد و همچنین دهکده سلامت در برنامه های ویژه ما قرار دارد. 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان را از نظر جمعیت سالمندی و براساس برآوردهای امسال مرکز آمار ایران، در جایگاه ششم کشور عنوان کرد و گفت: این استان با ۱۱.۰۷ درصد جمعیت سالمندی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته و از هم اکنون باید برای برون رفت از چالش های جمعیت سالمندی تدبیر و برنامه ریزی لازم انجام شود..
وی تاکید کرد: کاهش درآمد، افزایش هزینه های سلامت، اوقات فراغت، بیماری های دوران سالمندی، دور شدن از اجتماع و خانواده و در مجموع مسائل اجتماعی، اقتصادی و عاطفی در این دوران به سراغ افراد می آید و ما باید به دنبال حمایت از مهارت افزایی، نشاط اجتماعی، فعالیت ها و کنش های داوطلبانه، کارآفرینی، گردشگری سالمندی، اشتغال ویژه سالمندان و … باشیم.
با تمام توان در کنار بازنشستگان هستیم
ناهید تاج الدین نماینده اصفهان در مجلس نیز با اشاره به سابقه ارزشمند جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی در حوزه پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: باید از تجربه و دلسوزی ایشان و بازنشستگان عزیز استفاده شود تا مسیر پیش رو به بهترین شکل طی شود. 
وی ادامه داد: آنچه در بودجه برای همسان سازی دیده شده و حتی ۸ هزار میلیارد تومان پیشنهادی کمیسیون اجتماعی، برای معیشت بازنشستگان جوابگو نیست. ما با تمام توان در کنار بازنشستگان هستیم.