در راستای بزرگداشت مقام خانواده و بازنشسته؛

ستاد استانی نوزدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان مرکزی تشکیل شد

اولین جلسه ستاد استانی نوزدهمین دوره بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در روز شنبه نوزدهم خرداد ماه به ریاست معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، اولین جلسه ستاد استانی نوزدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در روز شنبه نوزدهم خرداد ماه و با حضور نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان ، ناظری مدیرکل سیاسی استانداری و سایر اعضای عضو ستاد و نمایندگانی از دستگاهای آموزش و پرورش ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، فرهنگ و ارشاد و نماینده بازنشستگان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این نشست، «صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی ضمن خوش آمدگویی به حضار در جلسه و عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت،  سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب و همچنین قیام ۱۵ خرداد بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی در سال ۸۵ روز خانواده و تکریم بازنشستگان در ۲۵ ذی الحجه بر اساس تقویم قمری نامگذاری گردیده است و علت نام گذاری آن بدلیل شان نزول سوره (هل اتی) که در شان اهل بیت پیامبر (ص) و اهمیت جایگاه خانواده در دین اسلام و جامعه بوده است؛ به ویژه اینکه سالمندان و بازنشستگان از جایگاه ویژه ای در خانواده برخوردار هستند.

حسامی افزود: از آنجایی که صندوق بازنشستگی کشوری متولی امور بازنشستگان کشوری است، از سال ۸۵ تاکنون نیز با تشکیل ستادهای مرکزی و استانی در جهت تقدیر و تلاش از مقام و منزلت بازنشستگان تلاش کرده و امسال نیز طبق روال هر ساله، در صدد برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت این روز می باشد.

وی گفت: امسال، نوزدهمین سال برگزاری این رویداد را پیش رو داریم و تشکیل ستاد استانی به این دلیل است که بتوانیم بزرگداشت مقام و منزلت خانواده و بازنشسته را به نحو احسن انجام دهیم.

وی یادآور شد: ساختار این ستاد به دو صورت استانی که استاندار یا معاون آن بعنوان رئیس، مدیر صندوق بازنشستگی استان بعنوان دبیر  و سایر دستگاهها به عنوان عضو ستاد متولی انتخاب بازنشسته نمونه در سطح استان فعالیت خواهند کرد و ستاد مرکزی در تهران نیز که متولی انتخاب بازنشسته نمونه ملی و کشوری است.

حسامی در ادامه به ارائه برنامه های پیشنهادی سال جاری پرداخت و سپس مقرر شد با همکاری دستگاههای عضو ستاد و ظرفیت موجود در استان نسبت به اجرای برنامه های مدنظر اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه هر یک از اعضا نسبت به ارائه پیشنهادات و نحوه تعامل خود با ستاد مطالبی را بیان کردند.

در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی برضرورت و اهمیت تصمیم سازی و تصمیم گیری برای تجلیل از بازنشستگان تاکید کرد و گفت: بازنشستگان سرمایه‌های اجتماعی و گنجینه‌های ماندگاری هستند که تلاش خستگی ناپذیر آنان در سالیان خدمت صادقانه در اذهان جامعه باقی می‌ماند.