مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی مطرح کرد:

یک درصد بازنشستگان کشوری در خراسان جنوبی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در شهرستان بیرجند گفت: در این استان بیش از ۱۴ هزار و ۸۲۰ نفر بازنشسته و موظف تحت پوشش هستند که حدود یک درصد از کل جمعیت بازنشستگان کشوری را تشکیل می دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد ابراهیم خادمی تصریح کرد: به لطف انقلاب اسلامی خدمات متنوعی به خصوص در حوزه رفاهی به بازنشستگان تحت پوشش توسط صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می شود که این خدمات تا پیش از انقلاب صرفا در حد حقوق و دستمزد بود.

خادمی گفت: از جمعیت بازنشستگان و موظفین تحت پوشش این مدیریت، ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر (معادل ۸۷ درصد) را بازنشستگان و ازکارافتادگان تشکیل می دهند و مابقی نیز موظفیت و بازماندگان هستند. همچنین متوسط حقوق پرداختی ماهانه به بازنشستگان امسال به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به پایین بودن میانگین سن بازنشستگی در خراسان جنوبی اظهار داشت: میانگین سن بازنشستگی ۵۱.۲ سال است که از میانگین سن بازنشستگی در کل کشور اندکی پایین تر است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین سهم جمعیت بازنشستگان را دستگاه آموزشو پرورش با ۵۹ درصد به خود اختصاص داده، گفت: پس از این وزارتخانه، وزارتخانه های بهداشت با ۱۴ درصد، جهاد کشاورزی ۵.۵ درصد و راه و شهرسازی با ۵ درصد قرار دارند.

خادمی درباره برپایی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی و در شهرسان بیرجند، گفت: مدیریت صندوق بازنشستگی استان تلاش کرده با ارائه گزارش های متنوعی از فعالیت ها و اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری و کانون های بازنشستگان در قالب کلیپ، بنرهای اطلاع رسانی، کتب و مقالات پژوهشی، مجلات، بروشورها و پاسخ حضوری در قالب میز خدمت به سوالات مراجعان به خصوص بازنشستگان عزیز در حوزه های فنی، بیمه تکمیلی درمان، تورهای سیاحتی و زیارتی و … نقش فعال و اثربخشی در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب ایفاء کند.


نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی از ۱۰ تا ۱۴ بهمن ماه ۹۷ در قالب ۱۱۰ غرفه و ۹ بخش، شامل تاریخ انقلاب، دفاعی، انتظامی، فرهنگ و هنر، گردشکری، زیر سازمانی، بهداشت و درمان، تولید، آموزشی و پژوهشی، کشاورزی، منابع طبیعی و دامپروری
در محل نمایشگاه های دائمی شهرستان بیرجند برپا شد.