آینده‌ای روشن در انتظار صندوق بازنشستگی کشوری

مصطفی فروتن- معاونت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری- در دل پیچ‌وخم‌های اقتصاد ایران، درخت معمّر صندوق بازنشستگی کشوری با ریشه‌ای عمیق و تنی استوار کماکان پرثمر و امیدآفرین ایستاده است و در سایه سار گسترده وجودش، نه‌تنها به‌عنوان حامی و ملجأ بیش از یک میلیون و هفتصد هزار بازنشسته دولتی، بلکه به‌عنوان یک نهاد اقتصادی پیشرو که در عرصه‌های متنوعی از صنایع و خدمات فعالیت می‌کند. از نفت، گاز و پتروشیمی گرفته تا خدمات لجستیک، حمل‌ونقل، معدن، فولاد و صنایع تابعه آن، و از خدمات مالی و بازار سرمایه گرفته تا صنایع غذایی و گردشگری و…، این صندوق با داشتن دیدگاهی استراتژیک و بهره‌گیری از دانش روز، در مسیر خدمت به ولی-نعمتان خود یعنی جامعه بزرگ بازنشستگان و ذی نفعان این صندوق و تحقق اهداف بلندمدت خود در جهت انتفاع حداکثری ایشان و سربلندی ایران عزیز در عرصه های فوق‌الذکر گام برمی‌دارد. در این مسیر توجه به اصولی بنیادین را بر خود فرض می‌دانیم:

 

تعهد نسبت به جامعه ذی‌نفعان صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان نهادی خدوم و یک پشتیبان قابل‌اعتماد برای بازنشستگان در سراسر کشور به شمار می‌رود. این صندوق با تعهد به ارائه خدمات معیشتی و بیمه ای، نقشی کلیدی در تأمین امنیت معیشتی و اقتصادی بازنشستگان دارد. هرچند به جهت عدم پایداری های مدیریتی و شرایط اقتصادی خاص این صندوق سال‌هاست که با ناترازی هایی مواجه می باشد اما همواره کوشیده در حوزه تولید و تأمین منابع از طریق سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه و مدیریت دقیق منابع، اطمینان حاصل کند که بازنشستگان می‌توانند یک زندگی باکیفیت و بدون دغدغه مالی را تجربه کنند. این تعهد شامل تأمین و پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگی و ارائه برنامه‌های حمایتی و رفاهی است که به بازنشستگان کمک می‌کند تا با چالش‌های اقتصادی مقابله کنند و درعین‌حال، به آن‌ها امکان می‌دهد تا به فعالیت‌هایی که به آن‌ها شادی و رضایت می‌بخشد، ادامه دهند.

 

تعهد به ارزش‌های اسلامی و اقتصادی

ما در صندوق بازنشستگی کشوری، با الهام از ارزش‌های اقتصاد در اسلام، به دنبال افزایش کیفیت منافع و تولید ارزش هستیم. تلاش ما این است که فعالیت‌های اقتصادی متکی بر مفاهیمی همچون خیر و برکت استوار باشد و یقین داریم با اتکال به خداوند در این مسیر، چشم‌اندازی روشن در پیش‌رو خواهد بود.

 

دانش و تخصص

صندوق بازنشستگی کشوری، با درک اهمیت دانش و تخصص در عرصه اقتصادی، به طور مستمر در جستجوی بهترین روش‌ها برای مدیریت دارایی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تابعه خود است. این صندوق با استفاده از جامعه نخبگانی کشور و مجموعه ای از متخصصان باتجربه و با دانش، رویکردهای نوآورانه‌ای را در پیش گرفته تا اطمینان حاصل کند که سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی به بهترین شکل ممکن انجام شوند. این تمرکز بر تخصص و دانش، نه‌تنها به افزایش بازدهی مالی کمک می‌کند، بلکه تضمینی است برای حفظ و ارتقای سطح زندگی بازنشستگان عزیز این صندوق که در نهایت منجر به تقویت پایداری مالی صندوق و تأمین آینده‌ای روشن‌تر برای همه ذی نفعان آن می‌شود.

 

نوآوری و پیشرفت

باتکیه‌بر نوآوری و پیشرفت، صندوق بازنشستگی کشوری ایران به دنبال حداکثرسازی انتفاع و صیانت از دارایی‌هاست. ما مصمم به استفاده از تخصص و دانش روز برای خدمت‌رسانی بهتر به بازنشستگان هستیم و با این رویکرد، آینده‌ای روشن و امیدوارکننده را برای آن‌ها ترسیم می‌کنیم.

 

پایانی برای شروعی نو

هر گامی که برمی‌داریم، با ایمان به خدا، تأسی از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، دلگرمی به برکت منبعث از امنیت معیشت و حیات ولی‌نعمتانمان و دعای خیر ایشان، همچنین نعمت توانایی‌های خود و با نگاهی به آینده، است. ما به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید برای آینده ایم و با اطمینان می‌گوییم که بهترین روزها هنوز در پیش است…