اخیراً صورت گرفت؛

چاپ نسخه انگلیسی کتاب پیشکسوت عضو “سامانه کتاب‌باز” توسط فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای

در خردادماه امسال نسخه انگلیسی کتاب «قوانین بین‌المللی کشتی پهلوانی» به نویسندگی «مسعود چوبین» از داوران و مدرسان کشتی جهانی کشورمان و از بازنشستگان فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری توسط فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی(IZSF) به چاپ رسید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در حالیکه نسخه فارسی کتاب “قوانین بین المللی کشتی پهلوانی ” در سامانه کتاب باز صندوق بازنشستگی کشوری معرفی شده بود، ماه گذشته (خردادماه)، نسخه انگلیسی این کتاب توسط فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به چاپ و منتشر شده است.

براساس این گزارش، علاوه بر معرفی نسخه فارسی کتاب “قوانین بین المللی کشتی پهلوانی ” در سامانه کتاب باز صندوق بازنشستگی کشوری، عناوین دیگر کتاب های این بازنشسته اهل قلم، شامل “تاریخ یکصد و پنجاه سال کشــتی در مـلایـر”،”تاریخ زورخانه و کشتی پـهـلوانی ملایر” و”رازگشایی‌ قتل‌ عبدالحسین‌ دیبا (در زندان ملایر)” نیز در سامانه کتاب باز معرفی شده است.

«مسعود چوبین» ماه گذشته در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در این باره اظهار کرده بود که این کتاب حاوی آخرین مقررات جهانی و اصلاحات جدیدی است که در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفته است. ضمن اینکه نسخه فارسی کتاب «قوانین بین‌المللی کشتی پهلوانی» نیز به تازگی به چاپ رسیده بود.

وی با بیان اینکه نسخه انگلیسی آن بزودی برای اجرا در دسترس بیش از ۸۵ کشور عضو فدراسیون بین المللی izsf قرار می گیرد، گفت: در این کتاب آخرین اصلاحات قوانین بین‌المللی کشتی پهلوانی انجام شده و جوابگوی نیاز ورزشکاران کشتی پهلوانی در ایران و سراسر جهان خواهد بود و بر اساس قوانین قدیم و اصلاحات جدید زیر چاپ رفته است.

این پیشکسوت فرهیخته کشوری ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به کتابی مدوّن از قوانین کشتی پهلوانی داشتیم، سفارش نگارش این کتاب از سوی اینجانب به عنوان عضو کمیته آموزش و پژوهش IZSF داده شد و با حمایت‌های رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که مقرّ آن در ایران است، به چاپ رسید.

به گفته چوبین، کتاب «قوانین بین‌المللی کشتی پهلوانی» شامل ۳۵ قانون رسمی است که تمامی فدراسیون‌های ملی سراسر جهان موظف به اجرای این قوانین در مسابقات رسمی کشتی هستند.

این مدرس و داور بین المللی خاطرنشان کرد: پنج جلد کتاب تخصصی به ویژه در حوزه ورزش با موضوع‌های مختلف نوشته‌ام که ششمین جلد کتابم در دست چاپ است، کتاب‌هایی تاریخی و ورزشی با سوژه‌های جدید که برای نخستین بار است در کشور به چاپ می‌رسند.

گفتنی است، «مسعود چوبین» مدرس، مربی و داور بین‌المللی کشتی است که از سال ۱۳۹۶ به جرگه داوران بین‌المللی پیوسته و بیش از ۳۰ سال در حوزه کشتی فعالیت دارد.

برای مشاهده این صفحه و کتاب های این پیشکسوت اهل ورزش و داور بین المللی می توانید به نشانی زیر مراجعه کنید:
https://www.cspf.ir/tag/%d9%85%d8%b3%d8%b9%d9%88%d8%af-%da%86%d9%88%d8%a8%db%8c%d9%86