برای بررسی مسائل بیمه تکمیلی درمان انجام شد؛

برگزاری جلسه هم‌ اندیشی بیمه تکمیلی با حضور سرپرست مدیریت صندوق استان، نمایندگان بیمه ملت و روسای کانون های بازنشستگی استان ایلام

جلسه سه جانبه هم‌ اندیشی بیمه تکمیلی با حضور سرپرست مدیریت صندوق استان، نمایندگان سرپرستی بیمه ملت و روسای کانون های بازنشستگی استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان ایلام، در این نشست مشترک که روز دوشنبه ۴تیرماه ۱۴۰۳ در محل مدیریت صندوق بازنشستگی استان برگزار گردید، در ابتدا چراغ سحر، سرپرست مدیریت صندوق استان با قدردانی از همکاری و تعامل شعب و نمایندگی های بیمه ملت، خدمات رسانی بیمه ملت در مراکز درمانی دولتی و غیردولتی به ویژه به بیماران خاص را خواستار شد.

چراغ سحر، نبود نمایندگی بیمه ملت در برخی شهرستان ها و همچنین آموزش نرم افزار خدمات درمان این شرکت به بازنشستگان را از جمله دغدغه های حال حاضر موضوع بیمه تکمیلی برشمرد و پیگیری این موضوعات توسط سرپرستی بیمه ملت را خواستار شد.

در ادامه این نشست، آقای احمدی رییس سرپرستی بیمه ملت غرب کشور با اشاره به اینکه ۱۴۰۳/۲/۲۸ تاریخ انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی با آن شرکت بوده اذعان داشت: با توجه با زمان کم سپری شده از تاریخ انعقاد قرارداد تاکنون، این شرکت بیمه ای در ابتدای امر با چالش حجم بالای پرونده های درمانی و جمعیت زیاد بازنشستگان مراجعه کننده مواجه شد که با تلاش زیاد همکاران در نمایندگی های بیمه ملت رسیدگی ها روز به روز شکل مناسب تری به خود خواهد گرفت.

وی همچنین صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشستگان گرامی را سهامدارن قانونی بیمه ملت دانست و خدمت به جامعه بزرگ بازنشستگان را خدمت به ذینفعان آن بیمه برشمرد.

احمدی پرداخت خسارات هزینه درمان را ۲۰ روز پس از ثبت در سامانه رسا و مهلت تحویل اسناد گذشته را تا ۱۵ تیرماه سال جاری اعلام نمود.

استفاده از تمام ظرفیت نیرو انسانی بیمه ملت برای بخش درمان و تلاش برای راه اندازی نمایندگی های جدید آن بیمه با اولویت شهرستان های فاقد دفتر نمایندگی از جمله موارد دیگری بود که مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

احمدی در پایان خواستار معرفی یک نفر پزشک عمومی معتمد و یک نفر مقوم دارویی از سوی مدیریت صندوق استان جهت انعقاد قرارداد با بیمه ملت به منظور ویزیت رایگان و خدمت دهی بهتر به بازنشستگان استان شد.

سپس آقای صیادیان رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به عدم اطلاع قبلی بازنشستگان از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی با بیمه ملت و انتقال یکباره حجم زیاد پرونده های هزینه خسارت درمان از شرکت آتیه سازان حافظ به بیمه ملت، خواستار راه اندازی یک شعبه بیمه ملت ویژه بیماران خاص در مرکز استان شد.

وی ابراز امیدواری کرد که مراکز پذیرش بصورت چارتی در اختیار کانون های بازنشستگی قرار گیرد.

صیادیان همچنین اطلاع رسانی ویژه و با برنامه مشخص از طریق صدا و سیمای استان را لازمه جلوگیری از سرگردانی موجود برخی از بازنشستگان در تحویل اسناد هزینه درمان و شفاف سازی هر چه بیشتر فرآیند کاری برای آنان دانست. انعقاد قرارداد با مراکز درمانی بیشتر خصوصا بخش خصوصی و وجود یک ارگان تحکمی جهت حل اختلافات محتمل مابین بیمه ملت و مراکز درمانی و همچنین تعامل بیشتر و مستمر مابین نمایندگان بیمه ملت با کانون های بازنشستگی و مدیریت صندوق استان از جمله دیگر موارد حائز اهمیت توسط ایشان جهت خدمت رسانی بهتر به بازنشستگان عنوان شد.

آقای ناجی رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ایوان نیز رسیدگی سریع و پرداخت به موقع اسناد هزینه درمان تحویل داده شده توسط بازنشستگان را مهم ترین انتظار و خواسته آنان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که درصد فرانشیز درنظر گرفته شده برای هزینه های درمانی توسط آن بیمه و صندوق بازنشستگی کشوری کاهش یابد.

همچنین ایشان با اشاره به مراجعات بیشتر بیماران به بیمارستان های دولتی نسبت به مراکز درمانی بخش خصوصی، خواهان انعقاد قرارداد بیمه ملت با تعداد بیشتری از بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی شد.

در پایان آقای حق نظری نماینده بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص مناسب بودن فرانشیز در نظر گرفته شده، ابراز امیدواری کرد: خدمت رسانی بیمه ملت به نحوه مناسب صورت گیرد و موجبات رضایت بازنشستگان گرامی را فراهم آورد.