به مناسبت 25 ذی الحجه انجام شد:

دیدار مدیر صندوق بازنشستگی استان و تعدادی از کانون ها با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

 مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان، روسای کانون های بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان با نماینده ولی فقیه به مناسبت روز ۲۵ ذی الحجه “روز خانواده و تکریم بازنشستگان” دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ به مناسبت فرارسیدن روز ۲۵ ذی الحجه “روز خانواده و تکریم بازنشستگان” مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان، روسای کانون های بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان اذعان کرد: بازنشستگان انسان‌های شایسته‌ای با اندوخته‌های علمی و تجربی بالا در جامعه هستند و هم اکنون نیز در عرصه‌های مختلف تاثیر مثبتی در جامعه اسلامی خواهند داشت.

وی یادآور شد: جامعه به افراد مسن و افراد با تجربه نگاه ویژه داشته و هر کدام از شما در جامعه و طایفه اثرگذاری خوبی دارید و اندوخته‌های کاری، علمی و فرهنگی افراد بازنشسته در جامعه اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بازنشستگان را عناصر موثری در جامعه دانست و گفت: تاریخ به موضع‌گیری‌های ما گواهی می‌دهد و همه اعمال ما نیز توسط کاتبان الهی ثبت و ضبط خواهد شد.

وی نقش بازنشستگان به ویژه در حوزه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ارزشمند دانست و افزود: اینکه دشمن خواستار عدم مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای بوده، باید مواظب باشیم، زیرا دشمن به دنبال ذلت ماست.

وی در پایان خواستار پیگیری مشکلات بازنشستگان شد و خاطرنشان کرد: زندگی گذشته ما مملو از سختی بود و بازنشستگان برای انقلاب و جامعه زحمات بسیاری متحمل شدند که می‌طلبد مشکلات آنها پیگیری شود.

آیت الله حسینی پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج برای فرزندان بازنشستگان، مسکن و درمان و همچنین کاسته شدن از مشکلات معیشتی بازنشستگان را یک ضرورت دانست.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این دیدار گفت: کار شاخصی که در دولت شهید رئیسی انجام گرفته تصویب قانون متناسب سازی بود که در برنامه هفتم توسعه به آن توجه جدی صورت گرفته و در قانون بودجه ۱۴۰۳ صدور احکام آن دیده شد.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» در نشست روز خانواده و تکریم بازنشستگان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گزارشی کلی از اقدامات صندوق بازنشستگی و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه ارائه داد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵ ذی‌الحجه سال ۱۳۸۵ در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان تعیین شده است.

وی اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون، جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود، افزود: با توجه به حادثه سقوط هواپیمای رئیس جمهور و همراهان ایشان، امسال این برنامه‌ها به دلیل تداخل با چهلم رئیس جمهور فقید و برگزاری انتخابات برگزار نمی‌شود.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ هزار و ۱۴۰ نفر حقوق بگیر داریم که ماهیانه ۲ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال حقوقی است که به حساب این افراد واریز می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: میانگین حقوق بازنشستگان تا قبل از تیر ماه امسال ۱۴۵ میلیون ریال بود که با توجه به افزایش یک میلیون تومان به صورت علی الحساب بابت اجرای همسان سازی، به حدود ۱۵۵ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۳ درصد از جمعیت بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و مابقی آن را بانوان تشکیل می‌دهند که این اعداد و ارقام نسبت به استان‌های دیگر قابل ملاحظه بوده و نشان می‌دهد که نقش بانوان در نظام اداری در گذشته تا حدودی کمرنگ بوده است و به برکت جمهوری اسلامی بانوان در حال حاضر حضور پر رنگ تری در این عرصه دارند.

جلیلی یادآور شد: صندوق بازنشستگی در استان دو خانه امید دارد که در آنها امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مستقر شده و خدمات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به بازنشستگان در این مراکز که در یاسوج و گچساران هستند، ارائه می‌دهد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اخیراً پرداخت شد و تسهیلات نقدی علاوه بر وام ضروری، وام پایان نامه است که به فرزندان و بازنشستگانی که در حال تحصیل هستند، پرداخت می‌شود.

جلیلی بهابادی افزود: در زمینه تسهیلات نقدی وام ازدواج فرزندان در سال ۱۴۰۰ پرداخت وام ازدواج فرزندان نداشتیم ولی در سال ۱۴۰۱ با آغاز به کار دولت سیزدهم وام ازدواج فرزندان ۲۵ میلیون تومان را کلید زدند و ۶۱۵ نفر از این تسهیلات استفاده کردند که در مجموع ۱۵۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پرداخت این وام بود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد هزار و ۷۸ نفر وام ازدواج ۳۵ میلیونی فرزندان را دریافت نمودند. همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز دو هزار و ۷۰۰ نفر در استان وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی را دریافت کردند.

گفتنی است در این نشست چند نفر از بازنشستگان مسائل و مشکلات این قشر در استان کهگیلویه و بویراحمد را مطرح کردند.