تقدیر مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از “بزرگ آقای سینمای ایران” به مناسبت روز پدر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با استاد علی نصیریان از مقام و جایگاه “بزرگ آقای سینمای ایران” به مناسبت روز پدر تقدیر کرد.
جمشید تقی زاده در این دیدار، گفت: این ایام که به نام «پدر» نام گرفته بسیار گرامی و گرانقدر است و شما هم به راستی در قامت پدر بسیاری از بازیگران تئاتر و سینمای ایران و بازیگر هزارنقش سینما و تئاتر هستید که نقش های ارزشمند، اثرگذار و صدالبته ماندگار شما در فیلم های مختلف چون دایره مینا، ناخدا خورشید، بوی پیراهن یوسف یا در سریال هزاردستان یا سریال شهرزاد و بازی در کنار هم نسلان بزرگی چون عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی همگی آثار و کارهای ماندگار و فاخری است که در نسل های مختلف به یادگار مانده است.

وی افزود: اینکه یک هنرپیشه توانمند و حرفه ای چون استاد علی نصیریان بتواند در کنار هم نسلان خود با نسل جوان و نوجوان کشور ارتباط برقرار کند یک هنر اصیل و واقعی است و برای من جای خرسندی و خوشحالی است که امروز مقام پدر را به گوهری چون شما تبریک و تهنیت عرض کنم.

تقی زادهدبا بیان اینکه در صندوق بازنشستگی کشوری سه سیاست اجتماعی مهم در دستور کار قرار گرفته است ، اظهار داشت: این سیاست ها شامل نخست، ارتقا و تکریم منزلت اجتماعی بازنشستگان، دوم، مشارکت بازنشستگان در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سوم، انتقال تجربه های بازنشستگان به نسل های جدید در قالب اتاق های فکر و مشاوره است. 

وی تاکید کرد: ما با جدیت این سیاست ها را دنبال کردیم و در سال آینده به شکل پررنگ تری آن ها را اجرایی می کنیم. 

تقی زاده ادامه داد: ما به عنوان دومین صندوق بازنشستگی و بیمه ای در کشور که یک میلیون و ۴۲۱ هزار نفر از اقشار مختلف یعنی از اساتید دانشگاهی، روسای جمهور، مسوولان بلندپایه تا معلمان فرهیخته و کارمندان در بخش های دولتی را تحت پوشش دارد و این به نوبه خود جامعه وسیعی را تشکیل می دهد که هم شرایط مختلفی دارند و هم دریافتی های آن ها قطعا با هم متفاوت است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: گام هایی از سوی دولت و مجلس برداشته شده تا این فاصله ها محدود شود و هر آنچه برای شاغلین انجام می شود برای بازنشستگان عزیزمان نیز اجرایی شود. 

تقی سالی که گذشت را سال پرمشقت و سختی برای مردم کشورمان به خصوص بازنشستگان و اقشار ضعیف عنوان و بیان کرد: دولت تمام همت و تلاش خود را انجام داد تا از بار مضاعف و فشار موجود که به خصوص به دلیل تحریم ها اتفاق افتاده بکاهد و ما همه باید کمک کنیم تا در سال آینده که سال سخت تر و دشوارتری خواهد بود، دولت و نظام جمهوری اسلامی بتواند با تدبیر و با مدیریت صحیح امور را پیش ببرد و بتوانیم از گردنه ها و موانع موجود به سلامت عبود کنیم.

تقی زاده در ادامه یادآور شد: ما دو سه برنامه محوری را در سال ۹۷ دنبال کردیم. اول، بحث افزایش اعتبارات همسان سازی حقوق بود که در نشست های متعدد با ۱۹۰ نماینده مجلس و بیش از ۴۰ سفر استانی، تلاش کردیم این امر محقق شود که خوشبختانه با نظر مجلس امیدواریم در سال ۹۸ اتفاقات خوبی به خصوص برای لایه های ضعیف تر اتفاق افتد. 

وی دومین برنامه اجرایی در سال ۹۷ را افزایش اعتبارات خدمات رفاهی عنوان کرد و گفت: این اعتبارات در حوزه درمان از ۱۱۰۰ به ۱۴۰۰ میلیارد تومان، وام ضروری از ۱۲۰۰ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان و گردشگری از ۱۰۰ هزار سفر به ۲۵۰ هزار سفر رسید.

تقی زاده برنامه شاخص دیگر در سال ۹۷ را اجرایی شدن سامانه هوش تجاری یا BI ذکر کرد و افزود: این برنامه در راستای سیاست شفاف سازی دولت دوازدهم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شد که این همه در کنار توسعه و ساخت خانه های امید در استان ها و دهکده سلامت ویژه بازنشستگان و سالمندان می تواند از جمله برنامه های شاخص صندوق باشد. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: صندوق بازنشستگی کشوری بتواند به همه فرهیختگان و نخبگان کشور که تحت پوشش دارد هم خدمات درست و مناسب تری ارائه دهد و هم کرامت و شأن بالای این عزیزان را حفظ کند.