بمناسبت 25ذی الحجه انجام شد؛

دیدار مدیر صندوق استان کرمانشاه و روسای کانون های بازنشستگان کشوری با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه و برخی از روسای کانون های بازنشستگان استان با حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بمناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان (۲۵ ذی الحجه) دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان مدیر صندوق بازنشستگی استان به همراه روسای کانون های بازنشستگان کشوری استان با حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت و گو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار با مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان و روسای کانون های بازنشستگی استان کرمانشاه گفت: بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد و می بایست از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر شود.

نماینده ولی فقیه در استان، تکریم از بازنشستگان که در سوره «هل اتی علی الانسان» نیز در شان خانواده امیرالمومنین (ع) نازل شده است را مهم توصیف کرد و افزود: این روز از روزهای مهم است و تکریم در این روز حق همه بازنشستگان است. دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آنها بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است.

وی تاکید کرد: حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با خدمات بهتر به آنها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه سپس بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به بازنشستگان تاکید کرد و گفت: دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات سی ساله این عزیزان به همین سادگی به هدر برود.

وی توجه به جایگاه بازنشستگان را زمینه‌ساز تربیت بهتر نسل موفق برای آینده عنوان کرد و افزود: بازنشستگان، بزرگِ خانواده هستند و این نهاد برای حفظ پایداری خود به نقش بزرگان خانواده احتیاج دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یکی از جنبه های تکریم بازنشستگان را ثبت و ضبط تجربه های آنان و استفاده آن در جامعه برشمرد و اضافه کرد: گره بسیاری از مشکلات جامعه به دست بازنشستگان قابل باز شدن است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه دشمن خواستار عدم مشارکت و عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای بوده، باید مواظب باشیم، زیرا دشمن به دنبال ذلت ما است و باید با حضور گسترده در انتخابات غیرت دینی، ملی، ایرانی و سرزمینی خود را به دشمنان و بدخواهان نشان دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری همچنین افزود: شرکت در انتخابات یک جهاد، واجب ملی، وطنی و یک وظیفه است؛ از همه مردم استان به ویژه بازنشستگان عزیز برای داشتن ایرانی آباد، آزاد، سربلند، پیشرفته و برای مجد و عظمت کشورمان برای مشارکت حداکثری در چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم جمعه ۱۵ تیر ماه دعوت می نمایم.

در این نشست ، «کاظم نجفی نیا» مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز گزارشی از عملکرد این مدیریت و برخی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری از جمله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و ازدواج فرزندان بازنشستگان، بیمه تکمیلی درمان ، برگزاری ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری و… را ارائه کرد.