بمناسبت 25 ذی الحجه انجام شد؛

صعود بازنشستگان شهرستان محلات به قله ۴۳۵۵ متری آزادکوه

بمناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان روز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۳تن از بازنشستگان و کوهنوردان ، شهرستان محلات را به قصد صعود به قله سرسخت آزاد کوه پنجمین قله مرتفع ایران ترک کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بازنشستگان و وظیفه بگیران شهرستان محلات به همراه اعضای خانواده محلات را به قصد صعود به قله سرسخت آزاد کوه، پنجمین قله مرتفع ایران ترک کردند.

شایان ذکر است آزادکوه نام یکی از بلندترین قله‌ها در البرز مرکزی در استان مازندران است. اسم آزادکوه توسط افراد محلی ساکن اطراف برای این کوه گذاشته شده‌است و شاید دلیل این نام‌گذاری این باشد که این کوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف ارتباط ندارد.

نام دیگر این کوه «شاهزاده کج گردن» است و به صورت کلی چهار مسیر برای صعود به آن وجود دارد که مسیر نزدیک آن از روستای کلاک بالا آغاز می‌شود. این قله تنها به وسیله یال جنوبی به دیگر قلل منطقه متصل است.

برنامه کوهپیمایی توسط باشگاه کانون محلات زیر نظر فدراسیون کوهنوری استان برنامه ریزی و در صورت مساعد بودن شرایط جوی اجرا می شود و معمولا از طیف بازنشستگان صندوق بازنشستگی همواره ۶ الی ۸ نفر در برنامه های صعود حضور دارند و هر دو هفته یک بار صعود به قلل مختلف انجام میشود. که در روز جمعه ۱۵ تیر ماه برنامه صعود همزمان با بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان صورت پذیرفت.