دکتر سید میعاد صالحی در نشست گفت و شنود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی از نخبگان جوان:

شفافیت بی هزینه نیست/ جوانگرایی در مدیریت ها به شدت ضروری است

نشست گفت و شنود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جمعی از نخبگان بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور جمعی از مدیران جوان این وزارتخانه و سازمان ها و شرکت های تابعه آن برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز خط مقدم حرکت به سمت مدیریت جوانان در سطوح عالی و میانی کشور، وزارت رفاه است گفت: مدیران جوان نباید در این راه از تهدیدها و طعنه ها بترسند، البته تن دادن به این تفکر و سیاست سخت و نیازمند صبوری و تحمل ناملایمت است.

محمد شریعتمداری در نشست گفت و شنود با جمعی از نخبگان جوان کشور در روز جوان با بیان اینکه موضوع جوانان به صورت شعارگونه سالهاست که مطرح است و در حد شعار باقی مانده، گفت: تن دادن به لوازم این شعار، کمی سخت است. به هرحال رئیس جمهور به موضوع شفافیت به عنوان گام اساسی در اصلاح دولت تاکید دارد و جوانگرایی نخبگان به عنوان یک گفتمان در دستورکار قرار دارد و وزارت رفاه در خط مقدم پیاده سازی آن است.

وی با بیان اینکه فساد مانند موریانه است که به جان جامعه میافتد و بنابراین فسادستیزی برای مقابله با این پدیده شوم ضروری است، گفت: ما باید در حالی که از چهل سالگی انقلاب عبور کردیم، گام های جدی تری در سال های پیش رو برداریم و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک کلیدواژه اصلی جوان گرایی را مطرح کردند.

شریعتمداری تاکید کرد: راهی جز جوانگرایی در عمل وجود ندارد. جوان به معنی شجاعت، دلیری، ابتکار، نوآوری، دور شدن از فساد، استفاده از فکر و دانش و انجام کار با محدودیت ها و مقدورات موجود است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: وقتی صحبت از جوانان است، باید توجه کنیم که جوانان هوش وتوانایی بالایی دارند، متوقف نمی‌شوند و بن بستی برای آنها وجود ندارد. یک مدیر جوان با شجاعت و دلیری، شفافیت را بر امور خود حاکم می کند.

شریعتمداری با اشاره به برخی هزینه های غیرضروری در شرکت ها که باید توسط مدیران جوان برچیده شود گفت: لیست شرکت های زیان ده شستا تهیه و آماده اجراست و باید از هفته آینده عملیاتی شود. مدیر جوانی در شستا داریم که اینکار بزرگ را هفته آینده انجام می دهد.

وی افزود: با قوت پیش خواهیم رفت و باید از امانتی که در دست ماست بدرستی صیانت کنیم. مدیری که نتوانسته بدرستی وظایفش را انجام دهد باید پاسخگو باشد. در پایان هر یک سال باید مدیر انتصاب شده ما عملکردش را ارائه دهد. اگر شرکتی پیشرفت نکند حتما برخورد می کنیم. باید سهام شرکت ها را به زیر ۵۰ درصد کاهش داده و به سمت افزایش بهره وری حرکت کنیم.
*شفافیت بی هزینه نیست
دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست با اشاره به لزوم جوانگرایی، فسادستیزی و شفافیت گفت: شفافیت را در پنج گام اجرایی سازی خواهیم کرد؛ که گام اول آن انجام شده و در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهیم رسانید. البته شفافیت هزینه دارد و ممکن است ما را با تخریب ها و مقاومت هایی مواجه کند. 
وی افزود: امیدواریم گذار مدیریتی از نسل دوم و نسل سوم انقلاب بخوبی اتفاق افتد. جوانگرایی به معنای حذف پیشکسوتان و پابه سن گذاشته ها نیست. جوانگرایی امری به شدت ضروری است.

دکتر صالحی با اشاره به اینکه در این مسیر باید حتما به شایسته گزینی توجه کنیم گفت: دست یاری به سوی مدیران پیشکسوت دراز می‌کنیم تا بتوانیم از تجارب آنها استفاده کنیم.