به مناسبت 25ذی‌الحجه انجام شد؛

تجلیل از بازنشستگان نمونه صندوق بازنشستگی استان اصفهان

در نوزدهمین  بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» از سه بازنشسته نمونه استان در محورهای مختلف تجلیل شد.

 

به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی اصفهان؛ در این دیدار که با حضور «علیرضا غفراللهی» مدیر صندوق بازنشستگی استان و کارکنان مدیریت انجام شد، از سه نفر از بازنشستگان منتخب که در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر ، ایثار و فداکاری و علوم، آموزش و پژوهش تقدیر شد.

«مصطفی هادوی» معلم، شاعر و فرهیخته در محور فرهنگ و هنر، با اهدای ده هزار کتب نفیس و ارزشمند در سال ۱۴۰۲، خانه ادبیات استان که این مجموعه در کشور بی نظیر می باشد را تاسیس نمودند. شایان ذکر است استاد هادوی نیز از شعرای استان متخلص به ”شهیر اصفهانی“ می باشد. تجلیل از ایشان در محل خانه ادبیات انجام شد و در پایان به اتفاق این فرهیخته بازنشسته و مسئولین مرکز تحقیقات معلمان استان  از موزه آموزش و پرورش نیز بازدید شد.

در ادامه این دیدار از آقای «عباسعلی یادگاری فر» بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان که در محور ایثار و فداکاری در منزل ایشان تجلیل گردید. آقای یادگاری فر نیز افتخار دیگری از این استان شهید پرور می باشند که عمری بدون چشمداشت در بزرگترین مجموعه ایثارگرانه پشتیبانی جنگ خدمت نموده و اکنون کتاب ارزشمند ”بماند به یادگار“  ایشان منتشر گردیده است.

در پایان از بازنشسته فرهیخته آقای «اکبر زمانی لنجانی» که در محور علوم، آموزش و پژوهش در منزل ایشان تجلیل گردید. ایشان نیز در زمینه نجوم و ریاضی فعالیت نموده و کتب و مقالات ارزشمندی نیز در داخل و خارج از کشور ارائه نموند. برخی از کتب ایشان هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در آموزش ریاضی، شرح کنز الحساب فی خلاصه الحساب شیخ بهایی و اشعار فارسی در کتیبه های اصفهان می باشد.