به مناسبت ۲۵ ذی الحجه انجام شد؛

از دو بازنشسته نمونه سال ۱۴۰۳ استان هرمزگان تجلیل شد

به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان قشم از بازنشسته نمونه تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی استان هرمزگان، «محسن دوادی» به همراه رئیس کانون بازنشستگان شهرستان قشم با حضور در دفتر امام جمعه جزیره قشم از بازنشسته نمونه تجلیل کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالارشهیدان امام حسین (ع)گفت: با عنایت به نامگذاری ۲۵ ذی الحجه از سال ۱۳۸۵ به عنوان روز خانواده و تکریم از بازنشستگان، فرصتی برای تجلیل از مقام فرهیختگان که کوهی از تجربه و دانش هستند فراهم گردید و صندوق بازنشستگی کشوری افتخار دارد که نوزده همایش سراسری تجلیل از این گنجینه های عظیم را برگزار نموده است.

دوادی، یکی از شاخصه های جامعه پویا را در فراهم کردن خدمات درمانی مناسب در خور وشایسته بازنشستگان دانست و افزود: یکی از ظرفیت های قانونی مغفول مانده برای تامین سلامت بازنشستگان اجرائی شدن ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری که از جمله مطالبات بحق بازنشستگان می باشد.

حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفاش گفت: بازنشستگان سی سال خدمت بی منت به استان و جزیره قشم کرده اند و خیلی از این عزیزان در سنین پایین در دانشسراها وارد آموزش و پرورش شده اند و الان در سنین پنجاه سال یا کمتر بازنشسته شده اند و این اول شکوفایی آدمی است و می توان از این تجربات بازنشستگان در حوزه های مختلف استفاده کرد.

حاجبی افزود: یکی از دغدغه های اصلی معشیت بازنشستگان و ایجاد اشتغال فرزندان بازنشستگان است که در این مورد مسئولین باید چاره اندیشی کنند.

ناصری رئیس کانون بازنشستگان کشوری شهرستان قشم نیز از حضور مدیر و کارکنان صندوق بازنشستگی ابراز خرسندی کرد و گفت: در جزیره قشم ۵۸۸ بازنشسته داریم که از این تعداد ۴۷۹ نفر بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

ناصری اظهارداشت: یکی از دغدغه های بازنشستگان، نبود پزشک متخصص در جزیره است که بازنشستگان برای مداوا به مرکز استان سفر می کنند.

درحاشیه این سفر مدیر صندوق بازنشستگی استان با دکتر میردادی شهردار قشم و اعضای شورای اسلامی شهرستان قشم، دیدار و گفتگو کرد.

از دیگر برنامه های این سفر دیدار با حسین رنجبر رییس اداره آموزش و پرورش قشم بود.

در پایان این دیدارها، از بازنشسته نمونه «محمد صادقی بهمنی» در محور کارآفرینی و ایجاداشتغال با تقدیم لوح تقدیر ازطرف استاندار و هدیه نفیس تجلیل بعمل آمد.

همچنین محسن دوادی با همراهی مدیر کل بهزیستی استان خانم جهانشاهی با حضور در منزل خانم «ثریا شهابی پوراحمدی» از این بازنشسته فرهیخته با اهدای گل و لوح تقدیر استاندار وهدایای نفیس تجلیل نمود.

خانم شهابی پوراحمدی، پس از بازنشستگی تدریس در دبیرستان، مدرس آیین نگارش و مکاتبات اداری در دانشگاها، داور  جشنواره خوارزمی و دانشجوی دکترا در رشته زبان و ادبیات فارسی هستند. همچنین از دیگر تلاش های این بانوی بازنشسته تلاش در جهت ایجاد موزه بازنشستگی آموزش و پرورش استان و فعالیت در گروه‌های جهادی و …می باشد.