عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

آغاز تحول در صندوق بازنشستگی با حضور جوان نخبه در راس این صندوق

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور جوانان نخبه در راس امور یکی از دغدغه ها و آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر بوده است، گفت: امروز خوشحالیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های مهم از توان و استعداد جوانان متخصص و نخبه استفاده می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور جوانان نخبه در راس امور یکی از دغدغه ها و آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر بوده است، گفت: امروز خوشحالیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه های مهم از توان و استعداد جوانان متخصص و نخبه استفاده می کند.

دکتر عبدالرضا عزیزی با ابراز خرسندی از انتصاب شایسته یک مدیر جوان در رأس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این نشانه ای از تحقق وعده جوانگرایی و شایسته سالاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در همین دو ماه اخیر نشانه های حسن انتخاب وزیر کار در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری دیده می شود.

او با اشاره به دیداری که با صالحی داشته است، افزود: ایشان را جوانی بسیار با انگیزه دیدم. می توانم بگویم که ایشان جزو دانشمندان ایران هستند، جوانی بسیار باهوش و جزو شاگرد اول های دانشگاه شریف هستند. همچنین وی توانسته است جمعی از نخبگان را در ستاد صندوق بکار بگیرد که همگی جوان، پرانرژی و دارای تحصیلات عالیه از برترین دانشگاه‌های کشور هستند.

او با بیان اینکه شریعتمداری بحق یک جوان نخبه و شایسته را به این سمت گمارده است، افزود: باید از آقای شریعتمداری بابت جدیتی که در جوانگرایی دارند و علی رغم همه فشارها، بر این سیاست خود پافشاری کرده‌اند تشکر نمود.

وی با بیان اینکه در میان وزرا، این هنر شریعتمداری بوده است که توانسته چنین جوان نخبه و توانمندی را پیدا کند و بکار گیرد افزود: صالحی سابقه مدیریتی زیادی دارد و این طور نیست که برای اولین بار باشد که مدیریتهای کلان کشور را تجربه میکند.

عزیزی گفت: علی رغم فضاسازی رسانه ای که در روزهای اول انتصاب علیه مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی شد و ذهنیت نمایندگان را نسبت به ایشان تا حدی مخدوش کرد اما خوشبختانه با گذشت زمان و روشن‌‌تر شدن رزومه دکتر صالحی و گفتگوهایی که نمایندگان با ایشان داشتند و نیز عملکرد یک ماهه ایشان، ذهنیت منفی از میان رفته است و مطمئن هستیم که ان شاا… صندوق بازنشستگی بزودی شاهد یک تحول مثبت و رو به جلو خواهد بود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری و خدمت برای بازنشستگان کار بسیار سخت و حساسی است، تصریح کرد: دکتر صالحی در همین مدت نشان داده که چه در تصمیم گیری و چه در عمل بسیار با قدرت، جسورانه و عملگرا است و بر سر حرفی که زده است، با تمام توان می ایستد. او واقعا نسبت به بازنشسته ها دغدغه دارد. به عنوان مثال، با دستور و پیگیری ایشان، برای اولین بار، ۱۰۰۰ وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی به فرزندان بازنشستگان تخصیص داده شده است.

او با اشاره به فعالیت های انجام شده در صندوق بازنشستگی کشوری در زمان تصدی صالحی گفت: در همین مدت کوتاه کارهای بسیار خوبی انجام شده است. جاهایی که علامت سوالی وجود داشته و فسادزا بوده، سریع وارد عمل شده است و برنامه دارد که پارتی بازی و استفاده از ژن های خوب را کنار بگذارد و از طریق فراخوانی که گذاشته اند، نخبه هایی را که پشتوانه سیاسی و پارتی بازی ندارند و پشتوانه شان علم و توانایی مدیریتی شان است، در شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری جذب کنند.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: ما همواره نیازمند حضور جوانان متخصص در راس امور بوده ایم و این مسیری است که رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب بر آن تاکید داشتند. این مسیر امروز به خوبی در حوزه وزارت کار و صندوق بازنشستگی کشوری در حال پیگیری است.

عزیزی با تأکید بر اینکه صالحی نه خواهرزاده آقای شریعتمداری و نه فرزند سرلشکر صالحی است، گفت: این فقط یک مشابهت فامیلی است و متاسفانه باعث شده است تا برخی ایشان را به وزیر منتسب کنند.

وی با بیان اینکه تجربه مدیریتی و توانایی صالحی ملاک انتخاب ایشان برای این سمت بوده است، افزود: ایشان در موقعیت های مدیریتی متفاوتی بوده اند و ضمن اینکه در دانشگاه شریف درس خوانده اند، در مسائل دینی، مذهبی و قرآنی هم حرف اول را می زنند.

وی افزود: صدور احکام بازنشستگان و اجرای همسان سازی حقوق همواره در سال های گذشته در مدت زمان چند روز اجرایی می شد و گاه این زمان مدت دار می شد، اما جوانی و پویایی مدیریت جدید صندوق باعث شده تا براساس آنچه شنیده ام، احکام طی ۸ ساعت صادر شود و بر روی سایت صندوق قرار گیرد که این نشان از عملگرایی فارغ از هرگونه حاشیه دارد. پرداخت فوری حقوقها و معوقات بازنشستگان در اردیبهشت ب اساس احکام جدید هم نشانه دیگری از پویایی این مدیر جوان است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مدیران به طور معمول تلاش زیادی برای حضور در محافل و نشست ها و نشان دادن چهره خود دارند و با وجود اینکه هنوز مسائل مهم یک سازمان را نمی دانند انواعی از قول ها و حرف ها را می زنند که عملیاتی نمی شود، اما دکتر صالحی نشان داده چندان اهل خودنمایی نیست و بدور از حاشیه مشغول عملیاتی کردن وظایف و انتظارات است.

وی افزود: از آغاز سال جدید اخبار امیدبخشی در ارتباط با حقوق بازنشستگان منتشر می شود و وعده ای داده نشده است که محقق نشده باشد.

عزیزی ادامه داد: کاستن از ویژه خواری و انتصابات بجا در مجموعه صندوق بازنشستگی نوید آینده روشن این مجموعه را می دهد و امید می رود که با صرفه جویی در صندوق بتوان بخش قابل توجهی از هزینه های اضافی را کاهش داد و بهتر جوابگوی نیاز جامعه هدف بود.

وی یادآور شد: حرکت در مسیر شفافیت، جوانگرایی، استفاده از نخبگان و برخورد با ویژه خواری و فامیل بازی قطعا مخالفان و معاندان جدی دارد که پیشنهاد من به مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی کشوری و سایر مدیران نخبه از این دست، صبر و جدیت در تداوم مسیر است تا شاهد کوتاه شدن دست ویژه خواران و متخلفین باشیم.

او با بیان اینکه دکتر صالحی جوانی بسیار باانگیزه است، ادامه داد: همه اینها نوید خوبی را برای آینده صندوق بازنشستگی کشوری می دهد و من به عنوان فردی که سالیان سال است که در کمیسیون اجتماعی هستم و سال ها رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بوده ام، بسیار به آینده ایشان و مدیریت ایشان در صندوق بازنشستگی کشوری خوش بین هستم و امیدوارم که موفق باشند.