به مناسبت 25 ذی الحجه انجام شد؛

تقدیر از بازنشستگان نمونه استان قم

به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان از سه نفر از بازنشستگان نمونه استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای نفیس تقدیر و تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان قم، در برنامه ای که در مدیریت استان و با حضور مشاور استاندار قم در امور بازنشستگان و برخی از روسای کانون های بازنشستگی اجرا شد، سه نفر از بازنشستگان عزیز که در زمان اشتغال و نیز در دوران بازنشستگی از افتخارات دستگاه اجرایی و استان محسوب می شوند با اهدای لوح و هدیه ای نفیس مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه، «صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان قم ضمن عرض تسلیت ایام و آرزوی قبولی عزاداری ها گفت: علت برگزاری این جلسه روز خانواده و تکریم بازنشستگان است. اگرچه مدتی در این مثنوی تأخیر شد.

وی افزود: هم حکم شرع و هم حکم عقل و منطق بر این است که قدر بازنشستگان که گنجینه ای از دانش، تجربه و علم هستند را بدانیم و از توانایی و دانایی آنان استفاده کنیم؛ گرچه این امر در دستگاه های اجرایی تا حدود زیادی مغفول مانده است.

سپس برگزیدگان و روسای کانون های بازنشستگی نظرات خود را در مورد مسایل و موضوعات بازنشستگان مطرح نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مشاور استاندار قم در امور بازنشستگان نیز ضمن بیان خلاصه ای از جلسه روز گذشته خود با «سیدمحمد آقامیری» استاندار قم ضمن ابلاغ سلام صمیمانه وی، به نقل از ایشان بیان داشت که ما هر چه در توان داشته باشیم جهت خدمت به بازنشستگان صرف خواهیم کرد.

هاشمی، تکریم و تعظیم جایگاه و شأن بازنشستگان را منطبق با موازین دینی و ارزش های اسلامی دانسته و افزود: در مبانی مذهبی احترام و حفظ کرامت پیشکسوتان و سالمندان مورد تأکید است که فرموده اند: وقروا کبارکم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری صندوق بازنشستگی، کانونهای بازنشستگی و دستگاه های اجرایی استان، قدم های مفید و سازنده ای در راه خدمت رسانی به بازنشستگان و جلب هر چه بیشتر رضایت آنان برداشته شود.

در پایان این مراسم، از سه نفر از بازنشستگان نخبه و نمونه استان با اهدای لوح تقدیر با امضای استاندار و هدیه ای فاخر و نفیس از صنایع دستی تقدیر و تجلیل شد.

براساس این گزارش، بازنشستگان نمونه استانی عبارتند از:

«امیر لنگرودی» بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش؛ دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی و سابقه تدریس و تحقیق و پژوهش و ترجمه و همچنین برگزاری دوره ها و کلاسهای ادبی و همکاری با انجمن های ادبی استان در محور «علوم، آموزش و پژوهش»

«سیدعلی نیک آمال رضوی» بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان رزمنده و جانباز ۶۵ و از ایثارگران دفاع مقدس در محور «ایثار و فداکاری»

«جمیله زفتی» بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش فعال در تشکل های مردم نهاد و کمک در برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی و فعالیت های خیریه برای بازنشستگان در محور «فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه»