به مناسبت 25 ذی الحجه انجام شد؛

قدردانی از زحمات سه نفر از بازنشستگان نمونه استان لرستان

به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه ، باحضور «مسلم سراهنگ» دبیر استانی ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان لرستان، از سه نفر بازنشسته فاخر استان تقدیر شد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان، در روز دوشنبه اول مرداد ماه سال ۱۴۰۳ به مناسبت نوزدهمین دوره همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان ( ۲۵ ذی الحجه ) باحضور «مسلم سراهنگ» سرپرست مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان و دبیر استانی ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی استان، از تلاش ها و خدمات آقایان «سید محمدرضا موسوی پور»، دکتر «محمدرضا احمدی پور» و «رمضان پرورده» که برای اعتلای فرهنگ و هنر استان لرستان تلاش های فراوانی انجام دادند، با اهدای لوح سپاس و دسته گل و تابلو فرش نفیس قدردانی بعمل آمد.

گفتنی است؛ دلیل نامگذاری روز ۲۵ ذی الحجه به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان، شان نزول سوره «هل اتی» است. این سوره در منزلت اهل بیت پیامبر(ص) نازل شد که پس از سه روز روزه داری و بخشیدن افطار خود از طرف خداوند مورد لطف قرار گرفتند.

شورای فرهنگ عمومی در ۱۳۸۶ هجری خورشیدی «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» را در تقویم رسمی کشور ثبت کرد. در این شورا اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود و بهترین روز برای این منظور ۲۵ ذی الحجه یعنی روز خانواده در نظر گرفته شد.