برای دومین سال متوالی

استقبال چشمگیر بازنشستگان کردستان از سومین جشنواره ورزشی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان از استقبال چشمگیر بازنشستگان این استان از سومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: به همت بازنشستگان و کمیته ورزش، توانسته ایم برای ۲ سال بیشترین شرکت کننده در دوره‌های این جشنواره را به خود اختصاص دهیم.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد احمدی اظهار داشت: سال گذشته ۶۱۶ نفر در این جشنواره شرکت کردند اما امسال با رشد چشمگیر شرکت کنندگان شاهد شرکت یک هزار و ۲۶۵ نفر هستیم که ۷۵ درصد آنها را آقایان و ۲۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.


وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بازنشستگان کردستانی بتوانند در جشنواره امسال برای اولین بار به مدال طلا دست پیدا کنند، یادآور شد: نفرات برتر هر رشته در جشنواره استانی به مسابقات کشوری که در آبان ماه در تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.


سومین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان کردستان عصر روز سه شنبه در سالن ورزشی آزادی سنندج با حضور فرماندار سنندج و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد. 


در این دوره از مسابقات، بازنشستگان دستگاه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره را تشکیل می‌دهند.


استان کردستان با ۲۴ هزار و ۱۷۱ بازنشسته کشوری پانزدهمین استان از لحاظ تعداد بازنشستگان در کشور است و ۶۰ درصد از این بازنشستگان فرهنگی هستند. استان کردستان که برای دومین سال متوالی بیشترین تعداد شرکت کننده در این جشنواره را داشته است، سال گذشته عنوان «استان برتر» را در جشنواره ورزشی بازنشستگان از آن خود کرد.