در نشستی انجام شد؛

طرح مطالبات بازنشستگان با نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی

با حضور نماینده مردم شریف بویر احمد ،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات حوزه بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با محمد بهرامی نماینده مردم بویر احمد،دنا و مارگون و با حضور تعدادی از بازنشستگان و روسای کانونهای بازنشستگان به بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازنشستگی و پیگیری مطالبات بازنشستگان پرداختند.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان ضمن خیرمقدم و عرض تشکر از توجه و پیگیری مشکلات بازنشستگان توسط دکتر بهرامی در مجلس شورای اسلامی، به بیان آمارهایی از وضعیت و خدمات به بازنشستگان در استان پرداخت و گفت: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان در سال گذشته یازده میلیون و هفتصد هزار تومان بود که امسال این میانگین به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

جلیلی بهابادی همچنین به پرداخت وام ضروری و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اشاره کرد.

مدیر صندوق بازنشستگان کشوری استان در پایان به برخی مطالبات بازنشستگان استان از جمله اجرایی شدن مواد ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، موضوع صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان طبق برنامه هفتم توسعه، پرداخت مطالبات متناسب سازی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت و خواهان همکاری و مساعدت نماینده مرکز استان در پیگیری مسایل مطروحه شد.

محمد بهرامی در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه و با اهمیت بازنشستگان در جامعه بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت؛ بازنشستگان در جامعه ما از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند چرا که این افراد در زمانی مشغول به کار فعالیت شده بودند که در استان امکانات بسیار محدودی وجود داشت و شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز به گونه ای بود که افراد محدودی توان تحصیل و اشتغال را داشتند.

وی افزود: با وجود پیشرفتهایی که در کشور و استان در طی سالیان رخ داده ولی همچنان در بسیاری از شاخصها در رتبه های پایین قرار داریم و بایددر جهت بهبود وضعیت استان و رسیدن به جایگاهی که در شان مردم است تلاش کنیم.

نماینده مرکز استان ضمن اشاره به اینکه برخی از مشکلات بازنشستگان تابع قوانین و تصمیمات ملی است ابراز داشت؛ همه صندوق‌های بازنشستگی به دلیل سوء مدیریت در طی سالهای طلایی و در برخی موارد نقص ساختاری دچار مشکلات شده اند و این موضوع باید در سطح ملی و کلان مطرح و پیگیری شود و پیگیری مطالبات و درخواستهای بازنشستگان بی شک جزو اولویتهای ما در مجلس خواهد بود و به نماینده ویژه خود در امور بازنشستگان ماموریت داده ایم تمام مشکلات، درخواستها و پیشنهادات این قشر فرهیخته و با تجربه را جمع اوری و برای انجام اقدامات عملی با ذکر پیشنهادات در اختیار ما قرار دهد.

دکتر محمد بهرامی با ذکر اینکه در کنار بحث معیشت ودرمان، یکی از بزرگترین دغدغه های امروز خانواده‌ها اشتغال فرزندان است تصریح کرد: کارگروه خاصی برای بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی و شرکتهای راکد تشکیل داده ایم تا بتوانیم با رفع موانع و مشکلات احوزه اقتصادی وتولیدی گره بیکاری را در استان باز کنیم همچنین پیگیری های بی وقفه برای طرح های اشتغال زا همچون میدان گازی مختار انجام شده که در صورت راه اندازی هم میتواند موجب توسعه استان و منطقه و هم برطرف کننده مشکل بیکاری باشد.

در ادامه « رحمت الله عباس نژاد» عضو کانون بازنشستگان سازمان جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از حضور نماینده مرکز استان در مجلس در بین بازنشستگان به پیگیری مطالبات این قشر پرداخت.

عضوشورای راهبردی پیگیری مطالبات بازنشستگان در چند بند به بیان مطالبات و دغدغه های بازنشستگان پرداخت از جمله؛
۱. رسیدگی به ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال ۱۳۸۶ مغفول مانده است
۲. عمل به ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه به عنوان یک تکلیف قانونی که خلاف این ماده، نه تنها عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان اجرا نشده، بلکه تبعیض و فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین همتراز افزایش یافته
۳. پیگیری تامین منابع قانون متناسب‌سازی که در بودجه سال ۱۴۰۱ عمل نشد
۴. اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای داشتن یک بیمه تکمیلی کامل و کارآمد برای بازنشستگان توسط دستگاه های اجرایی آنان

«محمد رحیم دهرابپور» رییس کانون های بازنشستگی استان، ضمن تمجید از محمد بهرامی وی را دارای ویژگیهای مثبت، با پتانسیل و توان اجرای طرح های اقتصادی دانست افزود: اصلی ترین درخواستهای جامعه بازنشستگی به اجرای مواد ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مرتبط می باشد و در صورتی که این مواد به درستی اجرا شود بخش اعظمی از مشکلات بازنشستگان رفع می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به شناختی که از توان و پتانسیل مدیریتی شما دارم انتظار داریم در بخش رونق اقتصادی،احیای شهرکهای صنعتی،تسریع در راه اندازی پروژه گاز مختار به اشتغال جامعه و بویژه فرزندان این مرز و بوم توجه و برای رفع این نیاز جامعه بازنشستگی نیز همکاری کنید.