بازدید سرزده مدیر عامل صندوق بازنشستگی از شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران

صبح دیروز دکتر سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به ‏صورت سرزده از شرکت صنایع شیر پگاه تهران بازدید کرد.‏

بازدید از بخشهای مختلف شرکت شامل سالنهای شیرخشک، پنیرخامه ای، دوغ و شیر، شرکت در نماز ‏جماعت و صرف ناهار به همراه کارگران و پرسنل در سالن غذاخوری و نشست با مدیران ارشد این شرکت ‏از جمله برنامه های دکتر صالحی در این بازدید سرزده بود.
در پایان این برنامه نشستی با حضور مدیران ارشد صنایع شیر پگاه تهران از جمله آقای دکتر حسینی مدیرعامل ‏صنایع شیر پگاه و دکتر صالحی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد که مدیرعامل صندوق ‏بازنشستگی کشوری به بیان موازین و رویکرد صندوق در این حوزه پرداخت.‏
صالحی گفت: سیاستهای جدید صندوق بر چهار اصل شفافیت، فسادستیزی، نخبه گزینی و جوان گرایی ‏قرار گرفته است.‏
وی افزود: سیاست‌های افزایش و توسعه سوددهی و سرمایه، توسعه بازار و به اشتراک گذاری تحقیقات ‏R&D‏ های شرکت‌های صنایع شیر یک سیاست کلیدی است. ‏در این راستا یکی از رویکردهای بسیار مهم، حرکت به سمت داخلی‌سازی تا حد ۱۰۰ درصدی است.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی ضمن اشاره به ارسال ابلاغیه به کلیه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در خصوص شناسایی گلوگاه‌های فنی و اقتصادی با تأکید بر مواد اولیه، قطعات و تجهیزات و خدمات فناورانه بویژه در دوران تحریم‌ها ادامه داد: تمهیدات لازم جهت استفاده از ظرفیت‌های فناورانه کشور بویژه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تراز اول در راستای رفع اینگونه مشکلات در حال انجام است و بدین صورت است که ارتباط حقیقی و دوسویه صنعت و دانشگاه شکل خواهد گرفت و ضمن مقاوم‌سازی صنایع همه از آن منتفع خواهند شد.
صالحی با تاکید بر اینکه از اتفاقات خوب و بررسی های آینده نگرانه ای که شیر پگاه را در تله شیر یارانه‌ای ‏چون چندسال گذشته قرار ندهد استقبال می کنیم، گفت: ارزش افزوده در تولیدات شیر پگاه باید رشد کند. ‏
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: در این سال‌ها هر قدر از فضای رقبای خود عقب افتاده ‏ایم باید جبران شود و بازار از دست رفته پگاه را باید دوباره بدست آوریم و بازار و زنجیره توزیع را باید ‏بازنگری کنیم تا متناسب با این مطالعات به بازبینی برنامه های آینده نگرانه برای آینده بهتر جهت سوددهی ‏به ذی نفعان آن بپردازیم. 
صالحی تصریح کرد: باید از فضای زیان دهی خارج شویم تا سود شرکت‌های سودده را نسوزانیم و آن را در جهت درست استفاده کنیم. امروز صنایع شیر پگاه بزرگترین مجموعه هلدینگ صنایع غذایی ‏صندوق است و انتظارات از آن بسیار بیشتر است. ‏
وی با بیان اینکه پیشنهادها باید از شرکت های زیرمجموعه پگاه ارائه شود و به خود شرکت آمده و پس از ‏آن در هلدینگ بررسی و پیگیری عملیاتی شود، گفت: باید قدر نیروی متخصص پگاه را بدانیم. ‏
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: باید برندینگ و توسعه بازار را جدی بگیریم تا میزان استقبال اجتماعی پگاه بالا برود. ‏حس نوستالژیک مردم نسبت به محصولات پگاه یک ارزش و دارایی مهم برای این شرکت است که باید به آن توجه شده و برای برندینگ استفاده شود؛ همینطور از سرمایه ‏اجتماعی و سرمایه منابع انسانی پگاه حداکثر استفاده عملیاتی شود چراکه این خود دارایی بزرگی است.
 ‏
گفتنی است شرکت صنایع شیر پاستوریزه پگاه تهران، واقع در کیلومتر ۴ جاده قدیم کرج، که به عنوان اولین کارخانه مدرن فرآورده های شیری ایران در سال ۱۳۳۳ تاسیس شد و امروز با بیش از ۱۰۰ نوع محصول مختلف در عرضه محصولات شیری و نیز صنعت لبنیات در ایران ایفای نقش می کند، جزو شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و تاکنون موفق به اخذ گواهینامه های مختلف مربوط به کیفیت، استاندارد و تولید غذای ایمن و سالم از سازمان ها و مراجع ملی و بین المللی شده و چندین سال مقام تولید کننده و صادر کننده برتر مواد غذایی را کسب کرده است.