نمایش ۱۰۵۰ اثر هنری از بازنشستگان کشوری در نمایشگاه مجازی پایش

از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۰۵۰ اثر هنری به صورت تصویری در قالب نقاشی، مجسمه سازی، خطاطی و انوع دیگری از صنایع دستی و هنری در پرتال پایش گردآوری و ثبت شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پرتال پایش از زیرمجموعه های بخش توسعه فناوری و آی تی صندوق بازنشستگی کشوری با راه اندازی نمایشگاه آنلاین و مجازی از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون موفق شده بیش از ۱۰۵۰ اثر هنری از ۱۵۰ بازنشسته کشوری تحت پوشش را گردآوری و به نمایش بگذارد.

کارشناسان حوزه سالمندی معتقدند، یکی از فرصت‌های مناسب برای پرداختن به هنر، هنگام فراغت به ویژه در دوران بازنشستگی است. دراین دوران که افراد از کار و فعالیت اصلی و اشتغال روزمره و مستمر فاصله گرفته اند، می توانند با پرداختن به انواع هنر هم اوقات فراغتشان را پر کرده و هم شور جوانی و سرزندگی بیشتری را در زندگی خود حاکم کنند؛ همچنین می توانند به تمام و کمال ذوق و احساس هنری خود را نمایش دهند.

صندوق بازنشستگی کشوری همگام با پیشرفت فناوری ها و توسعه ابزارهای اینترنتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف تکریم و نمایش توانمندی های ارزشمند بازنشستگان تحت پوشش و ارائه خدمات در حوزه سبک زندگی، پرتال پایش به نشانی payesh8523.ir را در کنار سایت اصلی این صندوق راه اندازی کرده که از نیمه دوم سال ۹۶ بخش «نمایشگاه مجازی آثار هنری بازنشستگان» فعال شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه، با ارائه تصاویر۱۰۵۰ اثر هنری شامل نقاشی، خوش نویسی و انواع صنایع دستی تاکنون توانسته است آثار ۱۵۰ نفر از بازنشستگان هنرمند سراسر کشور و تحت پوشش این صندوق را به نمایش بگذارد.

بازنشستگان کشوری عضو صندوق بازنشستگی کشوری علاقه مند به ارائه آثار تصویری در این نمایشگاه آنلاین می توانند تصویر آثار خود را در پرتال پایش به نشانی http://www.payesh8523.ir ثبت کنند تا آلبومی از تصاویر آثار و توانمندی های ایشان در این سایت منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.