به مناسبت ۲۶ مرداد ماه انجام شد؛

دیدار با بازنشسته آزاده و جانباز استان کهگیلویه و بویراحمد

از بازنشسته آزاده وجانباز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت استان کهگیلویه و بویر احمد، صبح شنبه با حضور، “محمد تقی جلیلی بهابادی” مدیر صندوق بازنشستگی استان و “دیماد” معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ،” فصیح مفرد “مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در حوزه ایثارگران ، “دهراب پور” و “عباس نژاد” نمایندگان کانونهای بازنشستگان از «فایز جمال سیرت» بازنشسته آزاده و جانباز به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافزار به میهن اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار روز ۲۶ مرداد را نماد فداکاری و ایستادگی دانست که باید همواره در یادها و دل‌های ما زنده بماند. آزادگان، هیچ‌گاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند،چرا که پیام و سیره آن ها، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی است که برای همیشه ماندگار است و در هر زمان و میدانی می‌توان از آن بهره جست.

جلیلی افزود: آزادگان دلاور، گنجینه‏ های ارزشمندی هستند که با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس ‏گرفتن از زندگی حماسه‏ ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه از بازنشسته های استان ۲۲۱۰ نفر جانباز و ۱۱۷ نفر آزاده می باشند، وظیفه همه مسئولان را خدمت رسانی به ایثارگران و خانواده شهدا دانست و گفت: ما خود را سرباز این خانواده‌ها می‌دانیم و باید قدر خانواده شهدا و ایثارگر را بدانیم و به یاد داشته باشیم که همچنان باید ادامه‌دهنده راه این قهرمانان باشیم و با عمل به مسئولیت‌های خود، در راستای اعتلای ایران زمین تلاش کنیم.

“دیماد” معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را از روزهای بیاد ماندنی تاریخ معاصر دانست که پیروزی دیگری در تاریخ این مرز و بوم رقم زد. این روز باشکوه را گرامی می‌داریم و تقارن آن با ایام اربعین سید و سالار شهیدان و هفتاد و دوتن از یاران باوفایش که سیره آنان در ایثار و ایثارگری ،سرمشق و الگو در بستر فرهنگ غنی ما ایرانیان است را فخر می‌ورزیم.

در ادامه ” فصیح مفرد “مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان در حوزه ایثارگران روز ۲۶ مرداد ماه را یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد که شاهد حضور آزاد مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته، مجاهدت و استقامت ورزیدند و بعد از بازگشت به ایران اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی و سازندگی سرمشق و نمونه ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی شدند.

“محمد رحیم دهراب پور” رئیس کانون بازنشستگان استان نیز ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان سرافزار به میهن اسلامی، خدمتگزاری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را افتخارآفرین دانست که علاوه بر وظیفه اداری و انسانی ذخیره ای برای آخرت است و اجر آن نزد خداوند محفوظ می‌باشد. به فرموده رهبر عزیزمان خدمت به خانواده معظم شهدا یک کار بسیار ارزشمند است و جزو افتخارات هر انسانی است که خادم این خانواده‌های بزرگوار باشد.

در ادامه ” فایز جمال سیرت ” بازنشسته آزاده و جانباز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج که از سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹ اسیر رژم بعث عراق بوده است به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداخت و همچنین دفاع از آرمان های انقلاب را وظیفه ملی و شرعی خود قلمداد نمود.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این بازنشسته ایثارگر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.