پدربزرگ خانه سبز درگذشت

«داریوش اسدزاده» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان و از بازنشستگان فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که نقش «پدربزرگ» او در سریال خانه سبز (ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام) خاطره زیبایی از جایگاه بزرگان خانواده را در اذهان هر ایرانی حک کرده است، ساعاتی پیش در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و برای همیشه صحنه سینما و تئاتر ایران را ترک گفت.

وی متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود و از ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد.

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا به میهن بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی چون دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرد.

داریوش اسدزاده از جمله بازنشستگان فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشسته شرکت سهامی گسترش خدمات بازرگانی بود که در سال ۱۳۴۹ بازنشسته شد. صندوق بازنشستگی کشوری ضمن همدردی با عموم مردم ایران اسلامی، این ضایعه دردناک را به خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم و همچنین جامعه هنری کشورمان تسلیت و تعزیت عرض می کند.