به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان صورت گرفت؛

دیدار مدیر استان خراسان جنوبی با رزمنده جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس

به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان مدیر استان خراسان جنوبی با رزمنده جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس دیدار کرد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی، به‌مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی، توسط مدیر بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی و همراهی معاون تعاون بنیاد شهید استان و رئیس محترم بنیاد شهید شهرستان بیرجند از جناب آقای «مصطفی سولابستی» ایثارگر آزاده و جانباز ۲۵ درصد، صبح روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد دیدار و قدردانی بعمل آورده شد.

باقری‎‌نژاد مدیر خراسان جنوبی در این دیدار یادآور از خودگذشتگی مثال‌نزدنی آن بزرگمردان شد که جان خویش را بر کف دست نهاده و برای دفاع از ناموس و وطن به‌پا خاستند.

وی خاطرنشان کرد: اینگونه رشادت‌ها باید دائم به‌گوش آحاد جامعه رسانده شود. باید قدردان کسانی بود که ماه‌ها و سال‌ها به دور از خانواده در راه حفظ خاک ایران اسلامی جنگیدند.

در ادامه حسینی رئیس محترم بنیاد شهید شهرستان بیرجند متذکر شد: همانگونه که نباید از جانباز کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) و اسرای واقعه کربلا غافل شد؛ نمی بایست از شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز چشم‌پوشی نمود.

در پایان آقای سولابستی، جانباز ۲۵ درصد به مرور خاطرات ۷۹۰ روز اسارت خویش در اردوگاه‌های عراقی پرداخت و گفت: “من و هم‌رزمانم بعلت وجود محدودیت شدید در مصرف آب محبور به استحمام تنها با ۷ لیوان آب بودیم و حتی بخاطر نوشیدن آب، هردفعه با ضرب و شتم سربازان عراقی مواجه بودیم.”

ایشان متذکر شدند بدلیل وجود مسائل شدید در حوزه بهداشت و درمان در اردوگاه‌های عراقی، بسیاری از اسرا دچار بیماری‌های گوناگون شده و نهایتا به مقام رفیع شهادت می‌رسیدند.