رکوردی جدید برای سالمندان بالای ۱۰۰ سال در روسیه

طبق اطلاعات اداره آمار روسیه، تعداد افراد دارای سن ۱۰۰ سال و بالاتر در این کشور به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده که این رقم طی هشت سال گذشته دارای رشدی متوالی بوده و سه برابر افزایش داشته است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مطابق اطلاعات اداره آمار و ارقام روسیه، بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم این کشور در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ به سن ۱۰۰ و بالاتر از آن رسیده‌اند.

براساس اطلاعاتی که در روزنامه «ایزوستیا» بدست آمده، مشخص شده است که در روسیه رکورد جدیدی در زمینه تعداد افراد بالای ۱۰۰ سال به ثبت رسیده است.

اداره آمار و ارقام روسیه همچنین اعلام کرد که در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ در این کشور تعداد ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفر از شهروندان روسی سنی بالاتر از ۱۰۰ سال داشته‌اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷، حدود ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد. براین اساس، تعداد افرادی که در روسیه سن ۱۰۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند، طی هشت سال گذشته به طور متوالی در حال رشد بوده و در این مدت تقریباً سه برابر شده است.

این اطلاعات آماری همچنین نشان می دهد که اکثریت شهروندان سالمند روسی که بیشتر از ۱۰۰ سال سن دارند، زن هستند و تقریباً ۷۰ درصد افراد مسن بالای صد سال در روسیه (یعنی حدود ۱۵ هزار نفر از آنان) را تشکیل می دهند.

رشد تعداد سالمندان بالای صد سال در روسیه علاوه بر بهبود نسبی شرایط زندگی، در نتیجه تغییر روش‌های محاسبه جمعیت در این کشور بوده است.

“سرگئی شولگین” معاون مرکز جمعیت شناسی و سرمایه انسانی روسیه در این زمینه یادآور شد: طی چند سال اخیر دقیق‌ترین داده‌ها در نتیجه سرشماری جمعیت روسیه به دست آمده است. از سال ۲۰۱۱ رشد ثابتی در رسیدن شهروندان روس به سن بالای صد سال به ثبت رسیده و این مسئله طی چند سال گذشته به صورت پایدار ادامه داشته است.