برگزاری مسابقه کورن هول و هفت سنگ مهارتی آقایان

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان لرستان ، در روز سه شنبه ششم شهریور ماه سال ۱۴۰۳ مسابقه کورن هول و هفت سنگ مهارتی آقایان ، ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری لرستان ، در پارک زیبا کنار شهر خرم آباد برگزار شد.

در پایان مسابقه کورن هول آقایان ، ولی محمودی موفق به کسب رتبه اول و مدال طلا ، علی زکی خانی چگنی رتبه دوم و کسب مدال نقره و صید مراد حسینی کیا رتبه سوم و کسب مدال برنز مسابقه کورن هول ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان شدند.

گفتنی است : کورن هول (به انگلیسی : Cornhole) (همچنین در منطقه به عنوان کیسه، پرتاب کیسه یا پرتاب لوبیا شناخته می‌شود)؛ یک بازی رایج در آمریکای شمالی است که در آن بازیکنان یا تیم‌ها به نوبت کیسه‌های حبوبات پارچه ای را از فاصلهٔ دور (حدود ۵ تا ۸ متر) به سمت یک تختهٔ برجسته و زاویه‌ دار چوبی (با سوراخی در انتهای آن) پرتاب می‌کنند. هدف بازی این است که بتوانید با افتادن کیسه روی میز یک امتیاز یا افتادن کیسه در سوراخ سه امتیاز کسب کنید.

در پایان مسابقه هفت سنگ مهارتی ، کرم رضا ترابی جودکی موفق به کسب رتبه اول و مدال طلا ، سعید فرهادی رتبه دوم و کسب مدال نقره و علی محمد دریکوند ، رتبه سوم و کسب مدال برنز مسابقه فنت سنگ مهارتی  ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان شدند.

در مسابقه هفت سنگ مهارتی ورزشکار با اعلام داور پشت خط پرتاب قرار می گیرد و با سوت داور و شروع زمان، پرتاب اول خود را انجام می دهد و در صورت اصابت به سنگها، تعداد سنگ های افتاده به عنوان امتیاز آن پرتاب در نظر گرفته خواهد شد. پرتاب کننده به محض برخورد توپ با سنگها شروع به دویدن کرده و سنگ های افتاده را دوباره روی هم باید بچیند و بعد از برداشتن توپ، دوباره برگشته و پرتاب های بعدی را انجام دهد و بعد از اعلام اتمام زمان مسابقه (۹۰ ثانیه) توسط داور، مسابقه نفر اول به پایان می رسد و بازیکن دوم روندی که بازیکن اول طی کرده را ادامه می دهد و در نهایت امتیاز دو نفر بعنوان امتیاز تیمی محاسبه خواهد شد.

در پایان مسابقات کورن هول و هفت سنگ مهارتی آقایان، توسط مسلم سراهنگ مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری لرستان ، با اهداء مدال ، لوح تقدیر ، تندیس و هدایا نقدی از برندگان تقدیر بعمل آمد.  نفرات برتر مسابقات استانی به مسابقات کشوری بازنشستگان اعزام خواهند شد.