با برگزاری مسابقات اتللو و اونو؛

ششمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان پایان یافت

با مشخص شدن برندگان مسابقات اونو و اتللو بازنشستگان کشوری استان لرستان، ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در این استان پایان یافت. 

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان لرستان ، در روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه ۱۴۰۳ با برگزاری مسابقات اتللو و اونو بازنشستگان کشوری استان لرستان ، ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان پایان یافت .

در پایان مسابقه اونو  آقایان ، سعید حیدری موفق به کسب رتبه اول و مدال طلا ، بهمن جهانی رتبه دوم و کسب مدال نقره و حسن پاکدل رتبه سوم و کسب مدال برنز مسابقه اونو ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان شدند.

بازی اونو ( Uno ) که در زبان ایتالیایی و اسپانیایی به معنی “یک” است، توسط Merle Robbins در سال ۱۹۷۱ طراحی و ساخته شد. ایده این بازی همان ایده‌ی اصلی Crazy Eight است که در ایران به نام هفت خبیث شناخته می‌شود.

در پایان مسابقه اتللو آقایان ، روح اله کشوری موفق به کسب رتبه اول و مدال طلا ، احسان پزشکپور رتبه دوم و کسب مدال نقره و حمید رضا زمانی ، رتبه سوم و کسب مدال برنز مسابقه اتللو  ششمین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان لرستان شدند .

بازی اتللو، که نام آن از یکی از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر برگرفته شده، صحنه تقابل میان دو رنگ، با چاشنی استراتژی، است که در آن هر بازیکن تلاش می کند انتخاب های بیشتری را برای خود ایجاد کند و بهترین حرکتها را انجام دهد تا بر صفحه بازی مسلط شود و در انتها، مهره های بیشتری را برای خود کند.