به مناسبت هفته دولت؛

مدیر صندوق بازنشستگی گیلان در برنامه زنده «دریچه» شبکه باران حضور یافت

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۷۱۹ فقره وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری استان گیلان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان، «سجاد محمدیان» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی « دریچه » از شبکه استانی باران، عنوان کرد: استان گیلان با تعداد ۷۶۷۳۱ بازنشسته در رتبه هفتم کشور قرار داشته که از این تعداد ۵۱۰۵۶ نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش و تعداد ۱۰۰۶۲ نفر از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی هستند.

«سجاد محمدیان» با اشاره به خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه های مختلف از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان محترم، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، تسهیلات مالی و اعتباری، گردشگری و تفریحی، برنامه های سلامت محور و ورزشی و فعالیت های فرهنگی و آموزشی، عنوان کرد: خوشبختانه با دستور مدیرعامل محترم صندوق و پیگیری های صورت گرفته از سوی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع صندوق و مدیر کل محترم خدمات رفاهی بازنشستگان کشوری، در الحاقیه‌ی جدید بیمه تکمیلی، بستری بدون سقف در بیمارستان‌های خصوصی با احتساب تعرفه بخش خصوصی، یکی از مهمترین دغدغه‌های بازنشستگان ارجمند را برطرف نموده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مجموعاً تعداد ۱۴۷۱۹ فقره وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان استان گیلان پرداخت شده است که از این تعداد ۳۷۸۷ فقره به ثبت نامی های سال گذشته که تاکنون وام ضروری صندوق بازنشستگی کشوری را دریافت نکرده بودند، تعلق گرفته است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ وام ازدواج ۳۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشسته به حساب ۱۸۱۸ نفر از بازنشستگان استان گیلان واریز شده است. وی تشریح کرد: کارمزد تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری ۴ درصد بوده و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می باشد و کارمزد تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشسته ۴ درصد و بازپرداخت آن ۶۰ ماهه بوده که بدون نیاز به ضامن، به شماره حساب حقوق بازنشستگان واریز می گردد.

«سجاد محمدیان» با بیان استقبال خوب بازنشستگان گیلانی از فعالیت های ورزشی گفت: در راستای ترویج فعالیت های سلامت محور، هر ساله جشنواره های ورزشی بازشنستگان کشوری برگزار می شود که ششمین دوره این مسابقات با حضور پر شور بازنشستگان در مرحله استانی برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی افزود: با هدف گذران اوقات فراغت بازنشستگان ارجمند، سالن ورزشی نشاط واقع در خانه امید رشت با داشتن امکانات متنوع از جمله میز تنیس، فوتبال دستی، شطرنج و دارت محلی مناسب برای گسترش فعالیت های ورزشی و سلامت محور بوده که روزهای زوج مخصوص بانوان و روزهای فرد مخصوص آقایان است.

«سجاد محمدیان» با اشاره به دیگر امکانات خانه امید رشت از جمله پزشک رایگان، کتابخانه، دندانپزشکی  و نمایندگی بیمه ملت گفت: از جمله برنامه های فرهنگی و آموزشی در خانه امید، کلاس های متنوعی همچون محفل حافظ خوانی، سعدی خوانی، کلاس دف نوازی، کلاس آموزش زبان انگلیسی و خوشنویسی است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان در پاسخ به سوال متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است و در حال حاضر ماهانه مبلغ ۱ میلیون تومان به عنوان علی الحساب به حساب بازنشستگان کشوری پرداخت می گردد و در صورت دریافت اطلاعات مربوطه، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.

در پایان این برنامه، مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان ضمن تقدیر از استاندار محترم گیلان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کانون های بازنشستگی کشوری و مدیران محترمی که پیگیر اجرای ماده ۸۵ قانون خدمات مدیریت کشوری هستند، تقدیر کرد و خواستار پیگیری اجرای ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری از سوی سایر دستگاه های اجرایی استان شد.

گفتنی است، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان در این برنامه به سوالات برخط و پیامک های ارسال شده بازنشستگان پاسخ داد.