تجربه‌های جدید در فصل تازه زندگی؛

بازنشستگی خود را چگونه می گذرانید؟

یک نظرسنجی جدید از ۲۰۰۰ آمریکایی که در حال حاضر دوران بازنشستگی خود را می گذرانند یا تا پیش از سال ۲۰۲۹ بازنشسته خواهند شد، روش های گذران زندگی این افراد را نشان می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از وب سایت گودنیوز، ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی یا در حال برنامه ریزی برای «بازسازی دوران بازنشستگی» خود هستند، یا قبلاً این برنامه را برای خود اجرا کرده اند؛ آنان وارد نسخه کاملاً جدیدی از خودشان می شوند.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به نیمی (۴۳درصد) از شرکت کنندگان، پرداختن به یک سرگرمی قدیمی را انتخاب کرده اند و یک سوم (۳۳درصد) معتقدند بازنشستگی فرصتی برای یادگیری یک مهارت جدید است.

۱۱ درصد این افراد تصمیم دارند به فعالیت های ورزشی بپردازند، در حالی که دیگران یا نویسنده می‌شوند (۱۷درصد)، یا زبان جدیدی یاد می‌گیرند (۱۶درصد).

بر طبق این نظرسنجی، بسیاری از افراد دوران بازنشستگی خود را فرصتی برای انجام دادن کارهایی می‌دانند که در سال‌های کاری خود برای آن‌ها وقت نداشتند.

مسافرت (۵۹ درصد) و انجام کارهای جانبی پاره وقت یا نیمه وقت برای داشتن اندکی درآمد اضافی (۷۸ درصد) و برای جلوگیری از کسالت (۴۵ درصد) ازجمله این کارها هستند.

پاسخ دهندگان همچنین گفتند که بزرگترین موانع آنها برای سفر در طول دوران کاری خود، کمبود بودجه (۴۹درصد) و نداشتن انعطاف شغلی (۴۳ درصد) بوده است.

در این نظرسنجی درباره «سرگرمی های روزمره» بازنشستگان هم از آنان سؤال شده و پاسخ ها به ترتیب به این قرار است:

باغبانی، ۴۳ درصد

مطالعه، ۴۲ درصد

آشپزی، ۳۸ درصد

نقاشی، ۱۷ درصد

نوشتن، ۱۷ درصد

یادگیری یک زبان جدید، ۱۶ درصد

عکاسی، ۱۵ درصد

خیاطی، ۱۴ درصد

یادگیری موسیقی، ۱۱ درصد

ورزش، ۱۱ درصد

نجاری، ۹ درصد