نشست بررسی کتاب «قوانین مغز برای سالمندان» برگزار شد

نشست بررسی کتاب «قوانین مغز برای سالمندان» به همت موسسه پژوهشی راهبردهای بازنشستگی صبا و اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست که با حضور مترجم کتاب، زهره احمدی و ناشر آن برگزار شد، خانم احمدی ضمن ارائه توضیحاتی درباره کارکرد مغز و سبک و سیاق نگارش و ترجمه کتاب و همچنین اهمیت مطالعه آن برای گروه های سنی میانسال به بالا، به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: «نویسنده به چگونگی کارکرد واقعی مغز پرداخته، اصولی را در رابطه با مغز و عملکرد آن در دوران پیری به تصویر می کشد و سپس توصیه هایی را با سبک و بیانی صمیمانه برای گذر بهتر عمر به ما ارائه می دهد. این کتاب منبعی معتبر در علم سالمندی است که با استفاده از آن می توان سال های باقیماندۀ عمر را با لذت و رضایت بیشتری از زندگی سپری کرد. به یمن کشفیات و دانشی که در طی این سالها حاصل شده، علم باورهای ما را در رابطه با مراقبت بهینه و تقویت مغز از نو دگرگون ساخته است. شما نیز شاید از تأثیرات ناگوار روند پیری در امان نبوده باشید. قوانین مغز برای سالمندان اینک در اختیار شماست.»

در آغاز این کتاب، دکتر حسن عشایری، استاد روانپزشکی و عصب شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در یادداشتی کوتاه نوشته است: «به عنوان مدرس علوم اعصاب و توانبخشی معتقدم که این کتاب علاوه بر کارایی که برای سالمندان خواهد داشت، راهنمای بسیار ارزنده ای برای طیف گسترده ای از همه کسانی است که در جایگاه های مختلف با سالخوردگان سروکار دارند. از آن جمله اند خانواده ها، پرستاران، مددکاران اجتماعی، متخصصین علوم اعصاب، روانپزشکی و روانشناسی. تفکر واگرا و خلاق نویسنده توانسته است علوم اعصاب را برای عموم ملموس و قابل استفاده کند و از این طریق خدمت ارزنده ای به نیازمندان ارائه دهد.»

کتاب قوانین مغز برای سالمندان، اثر جان مدینا، توسط زهره احمدی ترجمه شده و در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات طرح نقد در ۳۴۶ صفحه منتشر شده است.