مشارکت ایسا و سازمان بین المللی کار برای بهبود حمایت های اجتماعی

اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) در سال ۱۹۲۷ تحت نظارت سازمان بین المللی کار (ILO) ایجاد شد. حالا این دو سازمان بین المللی، مشارکت و همکاری های خود را جشن می گیرند و درخصوص گام های دستیابی به حمایت های اجتماعی جهانی تا سال ۲۰۳۰ به بحث و گفتگو می پردازند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، در مجمع جهانی تأمین اجتماعی که توسط ایسا در بروکسل بلژیک برگزار شد، جلسه ویژه ای به یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی کار اختصاص یافت. از زمان تاسیس ایسا، این سازمان و سازمان بین المللی کار باهم مشارکت نزدیکی دارند.

مارسلو آبیرامیا کاتانو، دبیرکل ایسا در این خصوص می گوید: این دو سازمان نزدیک به یک قرن با هم همکاری داشته اند و ما می خواهیم از انجمن تأمین اجتماعی جهانی در بروکسل بلژیک برای انعکاس مشارکتمان استفاده کنیم یا اینکه بدانیم چگونه می توانیم به ترویج تأمین اجتماعی در سراسر جهان ادامه داده و آن را تقویت کنیم.

مزایای دوجانبه و نقش های مکمل
هنگامی که کنفرانسِ بین المللی انجمن هایِ ملی جوامع مزایای متقابل و صندوق های بیمه ای در سال ۱۹۲۷ تشکیل شد، ۱۷ سازمان از ۹ کشور برای آن کنفرانس گردهم آمدند که لحظه ای تاریخی بود.


سازمان بین المللی کار که با دولت ها، کارفرمایان و کارمندان سازمان ها همکاری می کند برای همکاری با موسسات تامین اجتماعی به دنبال شریکی قوی بود، چراکه اجرای کنوانسیون ها و توصیه های آنها بسیار مشکل است. رمز موفقیت همکاری دو سازمان ISSA و ILO در مزایای متقابل و نقش های مکمل آنها است.

گای رایدر، مدیرکل سازمان بین المللی کار در این باره می گوید: برگزاری مجمع جهانی تأمین اجتماعی ایسا بسیار به موقع و همزمان با جشن های صدساله سازمان بین المللی کار برگزار شد.

وی همچنین گفت: از نخستین روزهای همکاری، ایسا و سازمان بین المللی کار در توسعه تأمین اجتماعی کنار هم ایستاده اند تا به هدف جامع ترویج عدالت اجتماعی در سراسر جهان کمک کنند.

نگاهی به آینده
امروزه بیش از آنکه به تحولات و دستاوردهای تاریخی نگاه کنیم در جستجوی آینده هستیم.


سازمان بین المللی کار و اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی در ترویج و دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در حوزه حمایت اجتماعی باهم همکاری می کنند. با وجود پیشرفت های بزرگ درگسترش و بهبود بیمه های اجتماعی در دهه های گذشته، بیش از نیمی از جمعیت جهان بدون هرگونه حمایت اجتماعی هستند.

ISSA و ILO متعهد شده اند تا تلاش ها و همکاری های خود را بیشتر تقویت کنند تا از دسترسی تمامی افراد به حمایت های اجتماعی اطمینان حاصل کنند.

ترجمه: فریبا بهزاد