همکاری ایسا و کمیته توانبخشی برای حمایت از افراد ناتوان

یواخیم بروئر رییس ایسا و هایدی ژانگ رییس کمیته بین المللی توانبخشی (RI) به منظور بهره‌مندی بیشتر از تجربیات یکدیگر و ایجاد هم افزایی در حوزه توانبخشی و حمایت از افراد ناتوان، توافق‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA)، کمیته بین المللی توانبخشی و ایسا، توافقنامه همکاری درحوزه فعالیت های خاص امضاء کردند. 

براساس این گزارش، هدف از همکاری ISSA و RI، حمایت از رویدادهای مهم بین المللی مانند انجمن تأمین اجتماعی جهانی ایسا در سال ۲۰۱۹  و کنگره جهانی کمیته توانبخشی بین المللی در سال ۲۰۲۰ است. 

ترویج پای‌بندی بین المللی به اصول حقوق بشر از دیگر اهداف مهم این همکاری به شمار می رود که این هدف در کنوانسیون حقوق افراد ناتوان سازمان ملل نیز تایید شده است. 

دسترسی افراد ناتوان به مراقبت های بهداشتی، اشتغال، حمایت درآمدی کافی و حمایت اجتماعی در دستور کار این همکاری دوجانبه قرار دارد. 

در همین راستا، یواخیم بروئر ضمن تاکید بر ادامه تعامل ادارات تأمین اجتماعی برای تحقق اهداف این همکاری و پشتیبانی از اهداف کمیته توانبخشی بین المللی، سرمایه گذاری در اقدامات توانبخشی برای کارآفرینان و طرح های تأمین اجتماعی را سودمند دانست.

مترجم: فریبا بهزاد