با انتصاب دبیر نظام پیشنهادهای صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی شد؛

گام عملی برای استقرار نظام پیشنهادها در صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد با انتصاب فردی به عنوان دبیر نظام پیشنهادها ضمن تلاش برای استقرار این نظام در صندوق بازنشستگی کشوری، راهی برای عملی شدن پیشنهادها و نظرات بازنشستگان و کارشناسان این صندوق باز خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر اکبر افتخاری در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: اگر خاطرتان باشد، چند وقت پیش در همین صفحه درباره نظام پیشنهادها نوشتم و گفتم‌که استقرار این نظام در سازمان‌ها، علاوه بر این‌که به یافتن راه‌‌های خلاقانه حل مسایل کمک می‌کند، باعث ایجاد حس تعلق سازمانی در همه سطوح و اعتماد متقابل میان کارکنان می‌شود و اهداف فردی و سازمانی را هم‌راستا می‌کند.

استقرار نظام پیشنهادها به طور معمول یک امر درون سازمانی است و به گردآوری و بررسی پیشنهادهای کارکنان سازمان محدود می‌شود ولی من فکر می‌کنم می‌توانیم در صندوق بازنشستگی کشوری این نظام را به بازنشستگان نیز گسترش دهیم و از آن‌ها هم بخواهیم که پیشنهادهای خود را در موضوعات مختلف ارایه دهند.

چرا؟ چون بازنشستگان، راهِ امروز ما را دیروز طی کرده‌اند و می‌توانند به اتکای تجربه‌های خود، پیشنهادهای راهگشایی را ارایه دهند.

در عین حال، همان طور که چند شب پیش نوشتم، نوعی بی‌اعتمادی میان بخشی از بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد که باعث می‌شود گاهی برنامه‌های صندوق برای خدمت‌رسانی بیشتر به آن‌ها با دیده تردید نگریسته شود. یکی از راه‌های رفع این مشکل، اتخاذ ساز و کاری برای بهره‌مندی مؤثر از نظرات و پیشنهادهای بازنشستگان در طراحی برنامه‌هاست که با استقرار نظام پیشنهادها عملی خواهد شد.

خوشحالم که بگویم دیروز با انتصاب فردی آگاه و باتجربه به عنوان «دبیر نظام پیشنهادها» از ایشان خواستم که نسبت به استقرار کامل نظام پیشنهادها و تدوین آیین‌نامه‌های و دستورالعمل‌های مربوطه برای دریافت، بررسی، تأیید و تصویب پیشنهادها، چه از کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری و چه از بازنشستگان محترم، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

امیدوارم این برنامه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. این گامی است که ما برای جلب مشارکت ذی‌نفعان صندوق، خصوصا بازنشستگان برداشته‌ایم و امیدواریم گام بعدی را بازنشستگان عزیز با ارایه پیشنهادهای سازنده و گران‌سنگ خود بردارند.