مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در بازدید از کارخانجات تولیدی تهران اعلام کرد؛

کارخانجات تولیدی تهران را احیا می‌کنیم

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در بازدید از کارخانجات تولیدی تهران ضمن ابراز تاسف از تعطیلی کارخانجات تولیدی تهران، بر بررسی ابعاد مختلف وضع موجود کارخانه تاکید کرد و گفت: اولویت اول ما در صندوق بازنشستگی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت موجود برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از ایلنا، امیرعباس حسینی در این بازدید، که صبح چهارشنبه (۲۵ تیرماه) به همراه مدیران و کارشناسان سازمان بازرسی کشوری و جمعی از اعضای هئیت مدیره، معاونان و مدیران این هلدینگ از بخش‌های مختلف کارخانجات تولیدی تهران ازجمله سالن‌های خط تولید PU، کلندر قدیم، کلندر جدید، انبارهای کالا و انبار لوازم یدکی انجام گرفت، مسائل متنوع این مجموعه از وضعیت ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف، مشکل تملک زمین، محصولات به فروش نرسیده، دلایل تعطیلی کارخانه، انبارداری لوازم یدکی موجود، وضعیت سرمایه، دیون و بدهی‌ها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی در این بازدید، مهم ترین برنامه‌ را امکان‌سنجی راه‌اندازی بخشی از خط تولید کارخانجات تولیدی تهران با بازیابی و تعمیر ماشین‌آلات موجود برشمرد و گفت: برخی از دستگاه‌ها آنقدر قابل استفاده هستند که بتوان آن‌ها را برای تولید چرم‌های مصنوعی مورد استفاده در خودرو راه‌اندازی کرد.

حسینی ادامه داد: سیاست ما این است که بحث فروش کارخانه های تولیدی تهران را متوقف و برای راه‌اندازی کسب و کار جدید متناسب با امکانات موجود در این مجموعه مطالعه و برنامه‌ریزی کنیم. موقعیت مکانی کارخانجات تولیدی تهران امکان خوبی برای راه‌اندازی صنعتی اشتغال‌زا و سودده مرتبط با صنایع روز مثل صنعت خودرو مهیا می‌کند. ما تلاش می‌کنیم یکی از قدیمی‌ترین برندهای صنعت ایرانی را احیا کنیم.

در این بازدید، کارشناسان سازمان بازرسی کشوری از اراده جدید هلدینگ صباانرژی بر حل مشکلات کارخانجات تولیدی تهران استقبال کردند و اظهار امیدواری کردند با فروش محصولات دپوشده، انبارگردانی لوزام یدکی، حل مشکلات تملیکی و بهره‌داری از ظرفیت‌های موجود، مجموعه کارخانجات تولیدی تهران، از وضعیت بلاتکلیف فعلی عبور کند.

حوزه اصلی فعالیت شرکت کارخانجات تولیدی تهران که در سیزده آبان ۱۳۲۶ در تهران ثبت شده است، تولید انواع محصولات سراجی، مشمع، نایلون، کف‌پوش و چرم مصنوعی بوده است. استهلاک  ماشین‌آلات، تغییر سبک زندگی، عدم به‌روز رسانی محصولات، ناتوانی در فروش و زیان‌ده بودن شرکت در سال‌های اخیر، باعث تعطیلی کارخانجات تولیدی تهران شده و اخیرا شرکت سرمایه‌گذار صندوق بازنشستگی تصمیم به راه‌اندازی دوباره این مجموعه گرفته است.