مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:

“سلامت بازنشستگان” اولویت صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه مسئولیت اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی در این دوره بسیار جدی‌تر از گذشته در صندوق دنبال می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد در نشست با مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهارداشت: زمانی تصور این بود که وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری تنها پرداخت حقوق به بازنشستگان است، در حالی‌که در این دوره از مدیریت صندوق، مسئولیت اجتماعی در قبال بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری به یکی از اولویت های مهم تبدیل شده است.
مرتضایی فرد با بیان اینکه «سلامت یکی از اجزای مسئولیت اجتماعی است»، گفت: ما برای تامین و ارتقای سلامت بازنشستگان زیرپوشش صندوق نیازمند مشارکت و همکاری هستیم، که شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران به عنوان یک الگوی کشوری، می توانند در این زمینه به صندوق بازنشستگی کمک کنند.
وی تصریح کرد: دوران بازنشستگی برای همه افراد جامعه در هر شرایطی دیر یا زود فرا خواهد رسید و وظیفه ما است تا برای این نسل و نسل های آینده در قالب مسئولیت های اجتماعی سرمایه گذاری کنیم.
مرتضایی فرد گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت محله ها، تشکل های مردمی، اجتماعات و افراد و نهادهای اثرگذار جامعه برای ایجاد حساسیت درباره دوران بازنشستگی و سالمندی و افرادی که به این دوران می رسند، استفاده کنیم و فرهنگ بازنشستگی فعال را در جامعه گسترش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه «سالمندان و بازنشستگان فعال در جامعه کمتر دچار افسردگی، ناامیدی و بیماری می شوند» اظهار داشت: با پیر شدن جمعیت کشورمان، روز به روز مشکلات و مسائل پیرامون آن نیز افزایش می‌یابد و به همین دلیل باید علاوه بر هم افزایی بین دستگاه ها و استفاده از ظرفیت های موجود، احساس مفید بودن در بین بازنشستگان و سالمندان تزریق شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: استفاده از توانایی و تجربه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران در خدمت رسانی به سالمندان شهر، می‌تواند برای ارتقا و توسعه خدمات رفاهی و همچنین سلامت بازنشستگان زیرپوشش صندوق بازنشستگی مفید و اثرگذار باشد.
در این نشست، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز با اشاره به رشد سریع جمعیت سالمندی در کشور گفت: براساس آمار موجود، ۱۰.۳ درصد از جمعیت تهران و ۹.۳ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که قطعا در سال ۱۴۰۰ این آمار تغییرات جدی خواهد کرد.
نصیری تصریح کرد: تهران الگوی سایر شهرهای کشور است و در صورتی‌که طرح‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای که اثرگذار و مفید باشد در تهران اجرا شود، آن طرح در سایر شهرهای کشور نیز قابل اجرا خواهد بود.
وی افزود: شهرداری تهران تجربه‌های خوبی در اجرای طرح‌های محله محور دارد که یکی از اولویتهای مهم آن سلامت و توجه به شهروندان سالمند است. می‌توان با شناسایی ظرفیت‌های هر دو سازمان، خدمات مناسبی را به خصوص در شرایط کرونا برای بازنشستگان تعریف و اجرایی کرد تا این عزیزان بدانند که فراموش نشده‌اند و هم سازمانها و هم مردم به آن ها توجه می‌کنند.