برنامه استراتژیک پتروشیمی امیرکبیر تدوین می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر بر پیگیری موضوع تامین خوراک و بهبود ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی کشور تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عبدالکریم پهلوانی گفت: پیگیری موضوع تامین خوراک و بهبود ظرفیت تولید، جوانگرایی، شایسته‌سالاری، تقویت سیستم جانشین‌پروری و ظرفیت سازی برای آینده شرکت، استفاده از ابزارها و سیستم‌های نوین مدیریتی، تقویت ایفای نقش شرکت در انجام مسئولیت اجتماعی با مشارکت جامعه محلی و نهادهای مردمی و تعامل سازنده با ذینفعان امیرکبیر در دستور کار شرکت قرار خواهد داشت.
وی تاکید کرد: رویکرد ما حل مسائل راهبردی شرکت و ارزیابی‌ها براساس شایستگی و عملکرد خواهد بود. چارچوب اجرایی من، برنامه استراتژیک شرکت خواهد بود که اگر تاکنون تدوین نشده، با همفکری همکاران، آن را مدون خواهیم کرد.
پهلوانی در ادامه سخنانش، «مسئولیت اجتماعی» شرکت‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: موضوع مسئولیت اجتماعی در استان‌های کم برخوردار به‌شدت موضوع مهمی است و در این مسیر، توسعه محلی و مشارکت نهادهای مدنی شهرستان باید مبنای عمل قرار بگیرد.
مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در ادامه یادآور شد: در همین راستا، در شهرستان بندر ماهشهر، اعتماد بین نهادهای محلی و شرکت‌های پتروشیمی می‌تواند تقویت شود و بهبود پیدا کند.
 پهلوانی در حوزه منابع انسانی،عملیاتی کردن اصل شایسته‌سالاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: من طرفدار جوانگرایی و بهره‌مندی از تجارب خبرگان صنعت پتروشیمی بصورت همزمان هستم و معتقدم که این دو اصل در کنار هم و به طور متوازن باید پیش بروند تا اهداف بلند شرکت در راستای حرکت بر ریل استراتژی‌های مدون شده محقق شود.
وی درهمین خصوص، توجه به پتانسیل‌های داخلی شرکت را یکی دیگر از برنامه‌های ارتقای مدیریت منابع انسانی ذکر کرد و گفت که رشد این پتانسیل‌ها، تضمین آینده شرکت خواهد بود. لذا چنانچه مدیریت منابع انسانی از این زاویه مورد تقویت قرار بگیرد، دسترسی به منافع حاصل از تولید نیز محقق خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر سهامداران،تامین کنندگان و نهادهای محلی را ذی نفعان این شرکت برشمرد و اعلام کرد که روابط با این مجموعه‌ها را تقویت خواهد کرد.